تبیان، دستیار زندگی

تجلیل رئیس جمهور از ‌حضرت آیت الله جوادی آملی

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در پیامی به همایش بزرگداشت حضرت آیت الله جوادی آملی، تصریح: بی تردید ژرفایی اندیشه، جامع نگری و خضوع کم نظیر، مکارم اخلاقی، صلابت رفتاری آن عالم ربانی، اسوه سالکان علم و عمل، و زمینه ساز بستر رشد و اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 تجلیل رئیس جمهور از ‌آیت الله العظمی جوادی آملی
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به همایش بزرگداشت آیت الله العظمی جوادی آملی که توسط دکتر حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قرائت شد؛ از خدمات ارزنده ایشان در عرصه علم و دین تجلیل کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:
در این همایش گرانسنگ سخن از فقیه برجسته، حکیم متأله و مفسر ژرف اندیش قرآن کریم آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی است که با بلوغ و خلاقیت علمی و بهره گیری از استادان بزرگ عرصه معرفت، معنویت و دانایی یعنی امام راحل و علامه سیدمحمدحسین طباطبایی(رض) به جامعیت در علوم عقلی و نقلی اسلامی رسیده و با تدریس بیش از شش دهه در حوزه علمیه قم و پرورش شاگردان متعدد توانسته نقش موثری در تثبیت بنیادهای نظری نظام اسلامی و دین ایفا کند.

از سوی دیگر با تالیف آثار ارزشمندی چون تفسیر قرآن به ترتیب سور و موضوعی، مجموعه ارزنده ای برای اندیشه ورزان سپهر معرفت و حکمت فراهم آورد. بی تردید ژرفایی اندیشه، جامع نگری و خضوع کم نظیر، مکارم اخلاقی، صلابت رفتاری آن عالم ربانی، اسوه سالکان علم و عمل، و زمینه ساز بستر رشد و اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

ضمن سپاس از برگزار گنندگان این مراسم؛ امید آن دارم که با پاسداشت مقام والای علمی و دینی این بزرگ مرد، نسل جوان و دانشگاهی ما با خوشه چینی از خرمن دانش و بهره گیری از آموزه های علمی و اخلاقی آن استاد فرهیخته و هم اندیشی اصحاب اندیشه بتواند در ارتقاء علمی کشور بیش از پیش کوشا و پویا باشد تا بتوانیم با شتاب بیشتر به سمت افق های روشن فردا پیش برویم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران