تبیان، دستیار زندگی

مدیر سابق حوزه خواهران گیلان خبر داد:

فعالیت طلاب خواهر در ۱۶۰ مدرسه دانش آموزی گیلان

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران گفت: امسال مبلغان خواهر ما در قالب طرح امین، قریب به ۱۶۰ مدرسه را در استان پوشش داده اند. علاوه بر طرح امین در مدارس، اعزام مبلغ به مراکز مختلف از جمله اردوهای راهیان نور، اردوهای جهادی و حضور فعال مبلغات خواهر در مراسم معنوی اعتکاف را هم داشته ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 فعالیت طلاب خواهر در ۱۶۰ مدرسه دانش آموزی گیلان
حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری، در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) و تبریک دهه مبارک فجر گفت: حوزه های علمیه خواهران در کشور، یک مجموعه و پدیده مبارک است و لطف خدا شامل بنده شد مدتی را خدمتگزار این مجموعه باشم. وی با اشاره به وضعیت حوزه علمیه خواهران گیلان افزود: الحمدلله علاوه بر برنامه های معمول و متداول حوزه، طی این سال ها طرح های خوبی در گیلان و در سطح مدارس خواهران اجرایی شده است و به عنوان شاخص ترین آنها می توان به طرح نهضت قرآنی اشاره کرد که یکی از طرح های بسیار موفق حوزه علمیه خواهران ما بوده و در مدارس شرق و غرب استان اجرا شده است.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران گیلان در خصوص وضعیت تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان، تصریح کرد: امسال مبلغان خواهر  در قالب طرح امین، قریب به 160 مدرسه را در استان پوشش داده اند. علاوه بر طرح امین در مدارس، اعزام مبلغ به مراکز مختلف از جمله اردوهای راهیان نور، اردوهای جهادی و حضور فعال مبلغات خواهر در مراسم معنوی اعتکاف را هم داشته ایم.

 انصاری با تاکید بر ضرورت کارهای پژوهشی در حوزه، خاطرنشان ساخت: حوزه علمیه خواهران گیلان در مدت اخیر وضعیت مناسبی در این خصوص داشته است. به عنوان مثال تا کنون ۲ جشنواره پژوهشی علامه حلی(ره) در بخش خواهران استان برگزار شده و در هر سال بالای 100 مقاله در جشنواره شرکت می کنند و حائز مقام های علمی می شوند. همین طور در 3 سال گذشته حداقل 100 کرسی  آزاداندیشی در مدارس علمیه خواهران استان داشتیم و این از افتخارات ما است که فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه را عملی کرده ایم. البته این کارها با استفاده از شورای علمی و پژوهشی بسیار فعالی بود که تاسیس شد و  افراد کم نظیری در آن کمک می کنند.

وی دستاوردهای حاصله را نتیجه کار جمعی و تلاش همه مسئولین و معاونین حوزه علمیه خواهران دانست و ادامه داد: راه اندازی مراکز مشاوره مدارس علمیه خواهران، برگزاری جشن های غدیر و نیمه شعبان، برگزاری مسابقات قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، اجرای دوره های آموزشی تخصصی شیعه شناسی، فاطمه شناسی، پاسخ به شبهات وهابیت و مسیحیت، پاسخگویی به احکام شرعی در مصلی های نماز جمعه  و مساجد سطح شهر توسط خواهران مبلغه، اداره جلسات دینی خانگی، اعزام مبلغ به خوابگاه های دانشجویی و زندان ها، همکاری با کمیته امداد و طرح صالحین، برگزاری نمایشگاه های قرآنی و کتاب در ماه مبارک رمضان و سایر ایام سال، همکاری با نیروی انتظامی در طرح مطهر و سایر طرح ها تنها بخشی از تلاش های انجام شده است که از تمامی همکاران بابت این تلاش ها قدردانی می کنم و امیدوارم در دوره مدیریت جدید هم با شتاب و توفیقات بیشتری همراه باشد.

 انصاری با اشاره به طرح راه اندازی مهدهای کودک قرآنی گفت: این طرح البته اخیرا آغاز شده است و امیدوارم توسط مدیریت جدید ادامه یابد چرا که واقعا امروزه یکی از مسائلی است که باید توسط حوزه علمیه خواهران بیشتر مورد توجه واقع شود تا این انتقاداتی که امروز وجود دارد از بین برود.

عضو شورای حوزه علمیه گیلان ادامه داد: زمانی که مدیریت حوزه خواهران گیلان را تحویل گرفتیم، کلّ گیلان 4 مدرسه علمیه داشت که یکی از آنها را هم بنده در تالش تاسیس نمودم. اما الحمدلله امروز و بعد از گذشت هشت سال 9 مدرسه علمیه خواهران داریم که البته باز هم کم است و معتقدیم با توجه به شرایط ویژه ای که استان گیلان دارد در هر شهرستان باید حداقل یک حوزه علمیه خواهران داشته باشیم. در این دوره به حول قوه الهی موفق شدیم 5 مدرسه در شهرستان های تالش، رودبار، آستانه، رضوانشهر و مدرسه تخصصی فقه و اصول ریحانه النبی(ص) رشت و سطح3 رودسر را راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های عمرانی صورت گرفته در این دوره گفت: کارهای عمرانی خوبی برای مدرسه علمیه فاطمیه(س) بندرانزلی با کمک ائمه جمعه وقت انجام شد، همچنین در مدرسه فاطمیه(س) رودسر که کار پایانی آن توسط حاج آقای روحانی امام جمعه محترم صورت گرفت و زحمت بسیاری در این خصوص کشیدند. در شهرستان آستانه اشرفیه هم خدا رحمت کند مرحوم آیت الله امینیان را که ساختمانی با موقعیت عالی به حوزه خواهران دادند که پس از بازسازی تحت عنوان معصومیه(س) مورد استفاده قرار می گیرد.در رشت هم باید اشاره کنم به مدرسه ریحانه النبی(ص) که با همکاری فرماندهی سپاه استان 2 طبقه از یک ساختمان نیمه ساز در اختیار ما قرار گرفت و بعد از اتمام ساختمان در حال حاضر به عنوان تنها مرکز تخصصی فقه و اصول خواهران استان مورد بهره برداری قرار می گیرد و مدرسه بزرگ زینبیه(س) رشت که سالها ساخت آن با مشکلات فراوان بطول انجامید و اکنون الحمدلله رو به اتمام است و ان شاءالله مهر 98 آماده شروع به کار است .

 انصاری در پایان، این مسئولیت را به مدیریت جدید تبریک گفت و برای او و همه اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران آرزوی سلامتی و کسب توفیق روز افزون کرد.


منبع: حوزه نیوز