تبیان، دستیار زندگی

استاندار همدان در جلسه با رئیس مرکز خدمات حوزه:

بسیاری از روحانیون با حداقل ها زندگی می کنند

استاندار همدان گفت: در جریان زندگی بسیاری از طلاب هستم و انصافاً زندگی برای آنها جایگاهی ندارد و با حداقل‌ها زندگی می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مرکز خدمات حوزه
حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس و جمعی از مسئولان مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، امروز با مهندس سید سعید شاهرخی استاندار همدان دیدار و گفتگو کردند. استاندار همدان با بیان اینکه رمز سعادت و پیروزی ما در توجه به ارزش‌های دینی است، گفت: اینکه رژیمی تا دندان مسلح و دژخیم به زیر کشیده می‌شود جز با ایمان به خدا و حرکت در مسیر ارزش‌ها ممکن نبود.

وی بیان کرد: امام(ره) با توکل به خدا بود که بدون هیچ‌گونه هراسی به ایران وارد شد و انقلاب را به پیروزی رساند. استاندار همدان افزود: امروز هم هرقدر مخلصانه و با ایمان به خدا کار کنیم موفق می‌شویم و هر جا در ایمانمان خللی وارد شود دچار نقصان، ضرر و واماندگی می‌شویم. وی بیان کرد: رمز سعادت، در دین‌داری و توکل به خدا و باورهای دینی است و امروز اگر در دنیا آسیب‌های اجتماعی زیاد شده است به دلیل بی‌دینی است.

شاهرخی به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی روحانیان نقش پیشتازی داشتند و اگر به عکس‌های آن دوران نگاه کنید روحانیت در اول صف حضور داشته‌اند و جهت داده‌اند. وی عنوان کرد: یکی از دلایلی که مردم این همه فشار را تحمل می‌کنند و حاضرند در مقابل سخت‌ترین تحریم‌های بایستند به دلیل دین و ایمان و اعتقادشان است. استاندار همدان گفت: روحانیت نقش مهمی در ایمان و اعتقاد مردم دارد و با هزینه‌هایی بسیار کم بیشترین اثر را در دین‌داری مردم دارند.

وی ابراز داشت: در جریان زندگی بسیاری از طلاب هستم و انصافاً زندگی برای آنها جایگاهی ندارد و با حداقل‌ها زندگی می‌کنند. شاهرخی گفت: ممکن است افراد کمی از حوزویان باشند که وضعیت بهتری دارند، ولی همین افراد را بزرگ می‌کنند و می‌گویند حوزه این است، درحالی‌که حوزه علمیه غیر از این است. وی بیان کرد: حوزه با این همه مشکلات مسیر خود را ادامه می‌دهد و از مظلومیت آن است که برای خود تبلیغ نمی‌کند.

استاندار همدان گفت: آثاری که حوزویان با وجود مشکلاتشان در جامعه دارند گفته نمی‌شود و اگر کسی از نزدیک با آنها ارتباط نداشته نباشد متوجه این مشکلات آنها نمی‌شود. وی در پایان ضمن قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات و با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه اقدامات ارزشمندی انجام داده است آمادگی خود را برای همکاری با طرح‌ها و برنامه‌های مرکز خدمات اعلام کرد. حجت الاسلام و المسلمین ربانی نیز در این جلسه با اشاره به سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: ارتباط نزدیک با جامعه‌ی هدف و گفتگوی صمیمانه با آنها، بررسی نیازها و مشکلات حوزویان با شنیدن نظرها، پیشنهاد‌ها و انتقادهای آنان و افزایش تعامل و ارتباط مرکز خدمات با مراکز و ادارات حوزوی و دولتی از جمله اهداف برگزاری این سفرها است.

وی تصریح کرد: سفر به استان همدان بیست و دومین سفر استانی مسئولان مرکز خدمات است و در دو روز گذشته نمایندگانی از سوی رئیس مرکز خدمات با حضور در مدارس علمیه سطح استان با مدیران، استادان و طلاب این مدارس دیدار و گفتگو کرده‌اند. رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه روحانیت نقش مؤثری در ارتقای فرهنگی و دینی جامعه دارد، گفت:  استقلال ما در گرو ایمان مردم است و مردم ما اگر مؤمن باشند پای استقلال کشور می‌ایستند. حجت الاسلام و المسلمین ربانی ابراز داشت: نهاد روحانیت خاستگاه اصلی انقلاب است، ولی از انقلاب چیزی برای خود نخواسته است؛ با توجه به نقش ویژه‌ای که روحانیون در جامعه دارند نیاز است به ضروریات زندگی آنها توجه شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات در تلاش است حداقل‌های حقوق شهروندی را برای طلاب فراهم کند، افزود: روحانیان حتی تا سال 83 بیمه نداشتند و بزرگان حوزه که فوت می‌کردند نهادی نبود که از خانواده آنها حمایت کند. رئیس مرکز خدمات حوزه در ادامه توضیحاتی درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات ارائه کرد.
 

منبع: خبرگزاری رسمی حوزه