تبیان، دستیار زندگی

آیت الله اعرافی در دیدار معاون وزیر نفت:

حوزه علمیه آماده همکاری با شرکت ملی گاز برای اصلاح الگوی مصرف است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه در زمینه های مختلف تبلیغ و .. وظیفه خود می داند که بتواند موضوع اصلاح الگوی مصرف را در جامعه ترویج کند. حوزه آماده همکاری با شرکت ملی گاز برای اصلاح الگوی مصرف از طریق شبکه تبلیغ و طرح هجرت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ٱیت الله اعرافی
آیت الله اعرافی  پیش از ظهر امروز در دیدار مهندس حسن منتظر تربتی معاون وزیر نفت و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی گاز کشور که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد گفت: نعمت گاز، نعمتی بسیار بزرگ است؛ ولی هنوز در جامعه اسلامی به این نعمت توجه نشده و برای مردم مجهول مانده است؛ چون نمی دانیم سایر کشورها نعمت گاز را با چه سختی بدست می آورند و مصرف می کنند جایی مانند ایران ندیده ایم که به این راحتی گاز بدست بیاورند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اصلاح الگوی مصرف در منابع زیر زمنیی و انرژی افزود: یکی از مسائل مهم در  دربحث انرژی اصلاح الگوی مصرف است. اصلاح در مصرف، وظیفه دینی، اخلاقی و انقلابی است. وی با بیان اینکه در برنامه ریزی جدید حوزه، دنبال این هستیم که حوزه در متن جامعه نقش آفرین باشد و این حضور طوری است که نیازها را برطرف کند و نقش آفرین شود گفت: حوزه آماده همکاری با شرکت ملی گاز برای اصلاح الگوی مصرف از طریق شبکه تبلیغ و طرح هجرت است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: حوزه در زمینه های مختلف تبلیغ و .. وظیفه خود می داند که بتواند موضوع اصلاح الگوی مصرف را در جامعه ترویج کند. مبلغین به مردم درمورد مصرف درست و بهینه گازتوضیح دهند. امام جمعه قم با بیان این که بیش از بودجه کشور، یارانه گاز داده می شود، اظهار داشت:  اگر مردم به مصرف گاز  توجه کنند و مصرف خود را کنترل نمایند، قطعا این کنترل می تواند در بحث اشتغال و صادرات اثر گذار باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به رسالت حوزه در همکاری با وزارت نفت و شرکت ملی گاز افزود: وظیفه اول حوزه، اطلاع رسانی و ترویج اصلاح الگوی مصرف در بخش انرژی و گاز است. می توان از طریق شبکه تبلیغ این مسئله مهم را ترویج کرد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جای تأسف است که با همه تذکرات باز شاهد، روند افزایش مصرف گاز در کشور هستیم. امام جمعه قم ادامه داد: مسئله دیگر رسیدگی به مناطق روستایی در بحث گاز و برخورداری از این نعمت و توجه به صنایع است. صنایع در سختی قرار دارند و باید کاری کرد در این مشکلات اقتصادی و تحریمی گرفتار  و تعطیل نشوند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به حضور مبلغان در ادارات گاز برای اقامه نماز و ... ادامه داد: در وزارت نفت مثل خیلی از بخش ها، روحانیون تبلیغی حضورداشته و اقامه نماز و ... برنامه ها را انجام  می دهند و لازم است این همکاری بیشتر شود. وی افزود: جای بسیار خوشحالی است که در 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد درخشش شرکت ملی گاز کشور در خدمات دهی به مردم هستیم. نکته ای باید دقت کرد مسئله بهینه مصرف است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش وزارت نفت  در رشد اقتصادی کشور اظهار داشت:  دور زدن تحریم ها و ارتباط با کشورها مورد تأکید علما است و امید است به این مسئله توجه بیشتر شود. این مسئله را سایر کشورها هم توجه دارند. این وزارت خانه می تواند نقش بسیار خوبی در رشد کشور داشته باشد.



منبع: حوزه نیوز