تبیان، دستیار زندگی

یک نمازخانه در فرودگاه فرانکفورت راه اندازی شد

نمازخانه جدید در فرودگاه فرانکفورت، یکی از شلوغ ترین فرودگاه های آلمان، از ساعت ۵ صبح تا ۱۱ بعد از ظهر باز بوده و مسلمانان می توانند با آرامش در آنجا به اقامه نماز بپردازند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نمازخانه در فرانکورت
مسافران و کارکنان مسلمان در فرودگاه فرانکفورت یکی از شلوغ ترین و بزرگترین فرودگاه های آلمان از این پس می توانند به موقع و بدون مزاحمت و تبعیض نمازهایشان را به جا آورند چرا که یک اتاق نمازخانه در این فرودگاه راه اندازی شده است.

نمازخانه جدید روزانه از ساعت 5 صبح تا 11 شب باز می باشد. به علاوه نمازهای جمعه نیز هر هفته براساس تقویم اسلامی و طبق موقعیت یابی جغرافیایی شهر فراکفورت اقامه خواهند شد.

این فضای چند منظوره که رسما در روز 1 فوریه 2019 افتتاح شد، دارای یک فضای باز با امکاناتی چون جاکفشی می باشد. و در پشت ساختمان واقع شده و فضای آرامی برای نماز خواندن مسلمانان فراهم می کند. فضای اتاق با استفاده از یک پرده به دو قسمت مساوی برای اقامه نماز جداگانه زنان و مردان تقسیم شده است. در ورودی ساختمان وضوخانه های جداگانه ای برای زنان و مردان نصب شده است.
گفته می شود شهر فراکنفورت مرکز متروپولیس در آلمان مرکزی و بزرگترین شهر ایالت فدرال هسه در آلمان می باشد. جمعیت این شهر طبق آخرین آمارها بیش از 746 هزار نفر بوده و پس از برلین، هامبورگ، مونیخ و کلن، پنجمین شهر پرجمعیت آلمان می باشد. شهر فرانکفورت از نظر فرهنگی و قومیتی بسیار منتوع بوده و نیمی از جمعیت و اکثریت جوانان آن پیشینه مهاجرت دارند. یک چهارم جمعیت این کشور از نژاد خارجی به ویژه مهاجران هستند.

اگرچه شهر فرانکفورت از نظر تاریخی یک شهر پروتستان می باشد، در قرن 19 تعدادی از کاتولیک ها به این مکان مهاجرت کرده و جامعه یهودیان نیز از قرون وسطی در اینجا بوده اند. رشد جمعیت مهاجران مسلمان به فرانکفورت از سال 1960 آغاز شده و براساس آخرین آمارهای سال 2011 هم اکنون جمعیت مسلمانان فرانکفورت به 12.6% تخمین زده می شود. براساس آمارها مسلمانان فرانکفورت از 21 کشور مختلف به ویژه ترکیه و مراکش می آیند. مسجد نور بزرگترین مسجد این شهر می باشد که در سال 1959 ساخته شده و سومین مسجد بزرگ آلمان می باشد.

منبع: حوزه نیوز
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.