تبیان، دستیار زندگی

قائم مقام بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد:

برگزاری جشنواره قرآنی «چلچراغ آسمانی» همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی

قائم مقام بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن از برگزاری نخستین دوره جشنواره تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی با عنوان «چلچراغ آسمانی» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جشنواره قرآنی چلچراغ آسمانی
حجت الاسلام و المسلمین سیدحمید حسینی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره قرآنی چلچراغ آسمانی به منظور زمینه سازی برای تولید آثار چندرسانه ای قرآنی، حمایت از تولیدکنندگان محتوای جذاب قرآنی در فضای مجازی، شناسایی استعدادهای برتر در زمینه تولید محتوای رسانه ای با محوریت قرآنی و تشویق خانواده ها و نونهالان به منظور تولید محتوای رسانه ای مرتبط با فعالیت قرآنی و نشر آن در فضای مجازی برگزار می شود.

مشاور فعالیت های الکترونیکی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه این جشنواره در 4 بخش تخصصی و یک بخش عمومی برگزار خواهد شد، افزود: بخش های آوانمای قرآنی، کلیپ داستانی، پویانمایی و موشن گرافیک و مستند مردمی در بخش تخصصی و غنچه های قرآنی در بخش عمومی داوری خواهند شد.

حجت الاسلام حسینی تولید آثار در بخش ویژه را از جمله عوامل افزایش امتیاز شرکت کنندگان دانست و خاطرنشان کرد: از آنجا که این جشنواره به بهانه چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار می شود، در صورتی که موضوع ویدئوی ارسالی بر محورهای قرآنی «مقاومت و ظلم ستیزی» باشد، در داوری از امتیاز ویژه ای برخوردار خواهد شد.

وی در خصوص زمان بندی ارسال آثار گفت:دبیرخانه این جشنواره از روز 23 بهمن 1397 تا 31 فرودین ماه 1398 آماده دریافت فیلم های ارسالی و یا منتشره در فضای مجازی است. همچنین برای برندگان این جشنواره در بخش های مختلف، جوایز 50، 20 و 10 میلیون ریالی در نظر گرفته شده است.

مشاور فعالیت های الکترونیکی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزاری این جشنواره را یکی از رویکردهای جدید نمایشگاه بین المللی قرآن خواند و تصریح کرد: جشنواره چلچراغ آسمانی که با مشارکت رسانه های آپارات و عقیق برگزار می شود تا نزدیک ایام برگزاری نمایشگاه قرآن به فعالیت خود ادامه خواهد داد. اختتامیه آن نیز در نمایشگاه قرآن سال آینده برگزار می شود.

قائم مقام بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن در ادامه افزود: علاقه مندان برای ارسال آثار ویدئویی خود می توانند از طریق سامانه آپارات به عنوان پربیننده ترین سامانه اشتراک گذاری ویدئو در سراسر کشور اقدام کنند. همچنین این آثار با هشتگ اختصاصی «چلچراغ آسمانی» نیز قابل بارگزاری در فضای مجازی است. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این جشنواره قرآنی و بارگذاری آثار خود می توانند به نشانی اینترنتی iqfa.ir/40cheragh مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری شبستان