تبیان، دستیار زندگی

نزد خداوند بنایی محبوب‌تر از خانواده نیست

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه در نزد خداوند بنایی محبوب‌تر از خانواده نیست، گفت: انسان با تشکیل خانواده از منیت خارج می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام عالی

حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» همزمان با دهه دوم ایام فاطمیه و در هیات ثارالله گفت: پیامبر اسلام می‌فرمایند: در آخر الزمان دورانی می‌آید که جای معروف و منکر تغییر کرده و ارزش‌ها وارونه می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: در این دوران شیطان به‌قدری ذائقه‌های را تغییر می‌دهد که مردم خوب را بد و بد را خوب می‌بینند و ملاک را گم می‌کنند؛ دوره حیرت و سرگردانی از سخت‌ترین دوران‌ها است که مربوط به آخر الزمان می‌شود. گاهی برخی تبلیغات مسموم سبب می‌شود که انسان به باورهای خود شک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بابیان اینکه شیطان در آخرالزمان برای انحراف انسان‌ها خانواده‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد، ابراز کرد: خانواده محل تربیت انسان‌ها است برای همین شیطان خانواده را مورد هدف قرار می‌دهد تا اعضای آن را منحرف کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر خانواده منحرف شود دیگر سرباز برای امام زمان(عج) تربیت نمی‌شود؛ در روایات متعدد از علائم آخر الزمان افزایش آمار طلاق، ایجاد فاصله بین اعضای خانواده، کمرنگ شدن صله‌رحم، افزایش عاق والدین و فرزند است.

وی با اشاره به اینکه مفهوم خانواده در جهان غرب امری بی‌معنا است، ابراز کرد: دنیای غرب به‌قدری در شاغل کردن زنان افراط کرده است و یا خانه‌داری زنان را مورد تحقیر قرار داده که امروز ولنگاری و فساد در جامعه غرب بیداد می‌کند برای همین مفهوم خانواده در جهان غرب بی‌معنا است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بابیان اینکه امروز در غرب تعاریف مختلفی از مفهوم خانواده می شود، اظهار کرد: امروز در جهان غرب مفهوم خانواده معنای متفاوتی دارد و تنها به جمع یک زن و مرد خانواده نمی‌گویند بلکه مفاهیمی مانند دو زن، دو مرد و فرزندان تک والدین را نیز خانواده محسوب می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه امروز دفاع از کانون و حریم خانواده بسیار ضروری است، گفت: خانه محل عبادت است و باور دینی ما این است که انسان عباداتی را می‌تواند در خانه انجام دهد که در هیچ معبد و عبادتگاهی نمی‌تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: خانواده درآیات و روایات از جایگاه مقدسی برخوردار است، خداوند خانه را قرارداد تا محلی برای آرامش انسان‌ها باشد، در نزد خداوند بنایی محبوب‌تر از تشکیل خانواده نیست، انسان با تشکیل خانواده از منیت خارج می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در پایان خاطرنشان کرد: ازدواج نکردن در وجود انسان یک نقصان ایجاد می‌کند امام صادق(ع) می‌فرمایند: اگر خداوند به جوانی که مجرد از دنیا رفته اجازه بازگشت بدهد اولین کاری که این جوان انجام می‌دهد ازدواج است.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.