تبیان، دستیار زندگی

آمریکا در مسیر"نادرست"

بیش از نیمی از مردم آمریکا معتقدند کشورشان بعد از طولانی ترین تعطیلی تاریخ ایالات متحده در مسیری نادرست اداره می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دونالد ترامپ
نتایج یک نظرسنجی که قبل از بازگشایی دولت آمریکا انجام گرفت نشان می دهد 68 درصد مردم این کشور نظر منفی درباره شرایط آن دارند و آن را با واژگانی مانند «فاجعه بار» و «بسیار سخت» توصیف می کنند. 63 درصد آنها نیز نحوه اداره آن را «نادرست» می دانند.
50 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی بر این باور بودند که مقصر تعطیلی طولانی دولت شخص ترامپ است.


تعطیلی دولت آمریکا زمانی رخ می دهد که بودجه سالانه بخش هایی از  آن توسط کنگره تصویب و تامین نشود و دولت مجبور شود ارائه بخشی از خدمات را متوقف کند.

در نتیجه این تعطیلی پرداخت حقوق صدها هزار نفر از کارمندان دولت متوقف می شود. در عین حال بخشی از آن‌ها که در حوزه های ضروری شاغل هستند مجبور به ادامه فعالیت هستند بی‌آنکه بدانند دستمزدشان چه زمانی پرداخت می شود. بخش دیگری هم به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده می شوند.

تعطیلی اخیر دولت ترامپ که 35 روز  طول کشید طولانی ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکاست که مهمترین دلیل آن اختلاف بین جمهوری خواهان و دموکرات های کنگره برای بودجه ساخت دیوار مرزی مکزیک و قانون اخراج مهاجران بوده است

 


نظرسنجی انجام شده هم چنین نشان می دهد برخلاف موارد پیشین که مردم کنگره را مقصر تعطیلی دولت می دانستند این بار مقصر اصلی تعطیلی را رئیس جمهور ترامپ می دانند. 50 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی بر این باور بودند که مقصر تعطیلی طولانی دولت شخص ترامپ است.

39 درصد شرکت کنندگان نیز حمایت خود را از سیاست های مهاجرتی ترامپ و به ویژه دیوار مرزی اعلام کرده‌اند.