تبیان، دستیار زندگی

تبیان از مخالفین پهلوی و منحرفین انقلاب اسلامی می گوید

بخش اعتقادات شیعه وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مقاله ای «حزب توده، نهضت آزادی، سازمان مجاهدین خلق» پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گروه های انقلابی
 به گزارش روابط عمومی، علیرضا پیوگانی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی اقدام به انتشار مقاله اینترنتی «از تلاش برای براندازی پهلوی تا انحراف از انقلاب اسلامی» کرده است که در ذیل بخشی از آن را می خوانیم:
«در میان گروه‌های مبارز در آستانه انقلاب، چند جریان به جهت گستردگی، تأثیرگذاری و انسجام سازمانی از اهمیت بیشتری برخوردار است. حزب توده ایران، نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق، سه جریانی هستند که از لحاظ قدمت و فعالیت مدنی در بسترسازی پیروزی انقلاب مؤثر بوده‌اند.
در راه سرنگونی سلطنت 2500 ساله و پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، علاوه بر مردم متدین پیرو خط امام خمینی(ره)، جریان‌ها و گروه‌های دیگری نیز حضور داشتند، اما طرح دو مسئله درباره جریان‌های مبارز و مخالف سلطنت اهمیت دارد؛ یکی اینکه هر جریانی چه میزان در پیروزی انقلاب سهیم بوده و دیگر اینکه در بین این گروه‌ها، کدام‌یک آرمان‌های بومی‌، کارآمد و به صلاح و منفعت کشور داشته‌اند.
در میان گروه‌های مبارز در آستانه انقلاب، چند جریان به جهت گستردگی، تأثیرگذاری و انسجام سازمانی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. حزب توده ایران، نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق، سه جریانی هستند که از لحاظ قدمت و فعالیت انقلابی، در پدید آمدن اعتراضات مردمی مؤثر بوده‌اند؛ گرچه بیشتر این جریان‌ها به جهت سرکوب توسط حکومت پهلوی در دهه‌ سی تا اوایل دهه پنجاه، در اوج مبارزات سال‌های 56 و 57 حضور پررنگ و تأثیر مستقیمی نداشتند.»
گفتنی است، مقاله جذاب و خواندنی «از تلاش برای براندازی پهلوی تا انحراف از انقلاب اسلامی» در بخش اعتقادات شیعه وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.