تبیان، دستیار زندگی

تأکید مراجع تقلید بر پرداخت طرح هدفمندی شهریه تبلیغی

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار گفت: یکی از طرح هایی که به زودی اجرا خواهد شد، طرح هدفمندی شهریه تبلیغی است، این بحث در اولویت قرار دارد چون هدف حوزه، تبلیغ است و تاکنون تأکید فراوان بر این بوده که شهریه مبلغین طرح هجرت وصل شود و با عنایت بعضی مراجع تقلید این مسئله نیز انجام شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام والمسلمین ملکدار
حجت الاسلام والمسلمین ملکدار در هفدهمین نشست مدیران میانی واحدهای ستادی حوزه های علمیه که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزارشد، گفت: این اداره دارای مدیریت دانش آموختگان، سلامت و تسهیلات و امور ایثار گران  و دارای دبیرخانه است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه افزود: امروز یکی از نگرانی های مهم مدیران سلامت و معیشت طلاب است و حوزه  سعی کرده این مشکل را  تا حدودی در بخش های مختلف مانند مرکز خدمات، مراجع و امور طلاب و دانش آموختگان برطرف کند.

وی عنوان کرد: هدف از راه اندازی امور طلاب رسیدگی به بخشی از امور معیشتی طلاب و فضلای حوزه و هدفمندی شهریه، هدفمندی خدمات با محوریت خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه و کمک هزینه است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار با بیان اینکه همه تلاشها این است در حوزه های علمیه کار موازی انجام نشود و اگر صورت می گیرد با موافقت طرفین در مرکز خدمات و امور دانش آموختگان باشد، اضافه کرد: در همین رابطه و براساس توافق بعضی خدمات به طلاب مانند اسکان در هتل ولایت مشهد، دادن وام و ... به مرکز خدمات واگذار شده است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه  با اشاره به تأکید مدیر حوزه های علمیه بر عدم یکسان سازی خدمات  به طلاب گفت: در برنامه جدید سعی شده، خدمات به طلابی داده شود که درحوزه دارای پیشرفت علمی، محقق، استاد و... می باشند.

وی عنوان کرد: یکی از طرح های خوب درحوزه، هدفمند کردن شهریه است. دراین رابطه رهبر انقلاب تأکید بر پرداخت شهریه برهمان روش سنتی دارند، ولی برای خدمات بهتر به طلاب مقرر شد افزایش شهریه در غالب کمک هزینه به طلابی که در طرح علمی تربیتی شرکت می کنند، ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار گفت: شهریه طلاب مجرد و معیل به 4 گروه، رتبه اول، دو، سه و چهار تقسیم می شود و براساس هر رتبه ای، شهریه تعلق می گیرد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه  با اشاره به طرح  اختصاص «کد شناسایی» به  طلاب و روحانیون افزود: طرح کد برای این است طلابی و روحانیون زیادی هستند که دارای کد رسمی نیستند، ولی سالها در حوزه درس خوانده اند، برای اینکه این افراد هم جزء مرکز مدیریت به حساب بیایند و به آنها خدمت داده شود، ارائه و تعیین کد ارتباطی برای آنها تعریف و طراحی شده است تا بتواند از حداقل خدمات مرکز مدیریت استفاده کند.

وی عنوان کرد: تا کنون بیش از 100 نفر کد ارتباطی دریافت کرده اند و درادامه طرح ازدواج آسان، طرح حمایت از خانواده طلاب، آیین نامه فعالیت های ورزشی، دستور العمل تغذیه مدارس علمیه کشور در حوزه های علمیه راه اندازی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار گفت: یکی از طرح هایی که به زودی اجرا خواهد شد، طرح هدفمندی شهریه تبلیغی است، این بحث در اولویت  قرار دارد چون هدف حوزه، تبلیغ است و تاکنون تأکید فراوان بر این بوده که شهریه مبلغین طرح هجرت وصل شود و با عنایت بعضی مراجع تقلید این مسئله نیز انجام شده است.
 
منبع: حوزه نیوز
 
مطالب پیشنهادی از سراسر وب



پیشنهاد توسط
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.