تبیان، دستیار زندگی

برگزاری نخستین جشنواره ویدئویی تولید محتوای قرآنی

قائم مقام نمایشگاه قرآن از برگزاری نخستین جشنواره ویدئویی تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی با عنوان چهل‌چراغ آسمانی خبر داد وگفت:در تلاش هستیم نمایشگاه قرآن به یک جشنواره و آوردگاهی برای رقابت و شناسایی بهترین و برترین ها در عرصه های قرآنی تبدیل شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قرآن
حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدحمید حسینی»، قائم مقام نمایشگاه قرآن در نشست خبری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اظهارامیدواری از برگزاری نمایشگاه قرآن در این دوره باشکوه تر و جذاب تر از گذشته، گفت: در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه قرآن گذشته از تحولات در ساختار و فرایندها و اهداف و سرعت عملی که مدیران در پیش برد فعالیت ها در پیش گرفته اند امیدواریم بتوانیم نمایشگاهی متفاوت تر و پر محتواتر از گذشته  برپا کنیم.

قائم مقام نمایشگاه قرآن کریم افزود: برگزاری نمایشگاهی مستمر که سالانه در کشور برگزار می شود باید ویژگی هایی داشته باشد که مهمترین ویژگی که نمایشگاه قرآن باید داشته باشد این است که بازدیدکنندگان در هر سال، احساس تازگی و موضوعات جدید را با مراجعه به نمایشگاه داشته باشند بنابراین در تلاش هستیم در این نمایشگاه به سمتی حرکت کنیم تا نمایشگاه بین المللی قرآن کرم به محل عرضه تازه‌ترین دستاوردها و محصولات قرآنی در عرصه‌های گوناگون تبدیل شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در پی آن هستیم تا سه ماه آینده بتوانند تازه‌های عرصه قرآنی را شناسایی کرده و زمینه‌ای فراهم کنیم تا در معرض بازدید علاقه مندان در نمایشگاه قرار بگیرند تا با برگزاری این نمایشگاه مردم جامعه ببینند در سال گذشته  تازه‌ترین و جدیدترین فعالیت‌ها، آثار و اقدامات قرآنی در سطح ملی چه بوده است و با دستاوردهای جدید قرآنی آشنا شوند.
وی خاطر نشان کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این موضوع است که نمایشگاه قرآن به یک جشنواره و آوردگاهی برای رقابت و شناسایی بهترین و برترین ها در عرصه های قرآنی تبدیل شود و فرصتی برای تقویت و افزایش توانمندی های قرآنی کشور شود.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: باید فضایی فراهم کنیم تا نمایشگاه قرآن محلی برای رقابت بین فعالان و تولید کنندگان و صاحبنظران و موسسات قرآنی شود و در واقع نمایشگاه قرآن به محلی برای عرضه بهترین ها و تقدیر از برترین ها در همه عرصه ها تبدیل شود.

قائم مقام نمایشگاه قرآن کریم خاطرنشان کرد: به همین منظور برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است و مدیران بخش‌های مختلف در حال تدوین فراخوان‌ها در زمینه‌های مختلف هستند. در حوزه‌های مختلف فراخوان ارسال آثار را خواهیم داشت تا زمینه‌ای فراهم شود به صورت تخصصی در هر رشته بهترین آثار را داوری کنیم و نمایشگاه قرآن محل حضور برترین‌ها باشد. ضمن اینکه تلاش کنیم تا در بخشی از حوزه‌ها که امکان دارد از داوری‌های مردمی استفاده کنیم. در این بخش، آثار بر روی سایت نمایشگاه قرآن بارگذاری می شود تا یک جریان‌سازی و فضاسازی فرهنگی و قرآنی در بین اقشار گوناگون شکل گیرد. این هم به قرآنی‌تر شدن جامعه کمک می کند و هم به شناخته‌تر شدن هنرمندان و تولیدکنندگان قرآنی به جامعه کمک می‌کند.
وی اظهارداشت: امیدواریم با راه‌اندازی «باشگاه همراهان نمایشگاه بین المللی قرآن» در فضای مجازی و تقویت این سامانه بتوانیم رویکردهای تازه قرآنی را در سطح ملی اجرا کنیم. ضمن اینکه این اقدامات، نمایشگاه قرآن را از یک نمایشگاه منطقه‌ای و تهرانی به تدریج تبدیل به یک نمایشگاه ملی می کند که سهم شهرستان‌ها در اقصی نقاط کشور در آن افزایش می یابد. برای اولین بار در نمایشگاه‌های فرهنگی و قرآنی کشور شاهد بودیم توزیع بن‌های خرید به صورت هدفمند از طریق باشگاه همراهان نمایشگاه انجام شد.

قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از برگزاری جشنواره «چهل‌چراغ آسمانی» در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: چهل‌چراغ آسمانی، نخستین جشنواره ویدئویی تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی است که معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برای نخستین بار این جشنواره را در سطح کلان و در چهار رشته عمومی و یک رشته خانوادگی برگزار می‌کند.

حسینی اظهار کرد: از روز بیست و دوم بهمن‌ماه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب فراخوان ارسال آثار اعلام می‌شود. این جشنواره از طریق سامانه آپارات اجرا می‌شود و آثار این جشنواره در آپارات به نمایش گذاشته می‌شود تا در معرض آراء عمومی قرار گیرد.
منبع: خبرگزاری شبستان