تبیان، دستیار زندگی

اعزام نماینده ایران به شانزدهمین دوره مسابقات قرآن الجزایر

«محمد حسین بهزاد فر» به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به شانزدهمین دوره مسابقات بین الللی قرآن کریم کشور الجزایر اعزام می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شانزدهمین دوره مسابقات قرآن الجزایر
شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم کشور الجزایر در رشته حفظ کل خرداد ماه سال ۹۸ برگزار می شود و «محمد حسین بهزاد فر» به عنوان نماینده ایران با همراهی پدر بزرگوارشان جلال بهزاد فر به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این رقابت قرآنی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی شد.

شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم کشور الجزایر از ۳ تا ۹ خرداد ماه ۹۸ برگزار می شود و متسابقین کشورها به مدت ۵ روز به رقابت با یکدیگر می پردازند. جمهوری اسلامی ایران هر ساله طبق دعوت نهاد برگزار کننده این مسابقات با اعزام نماینده ای در این رقابت ها شرکت می کند.

بنابراین گزارش از برگزاری مسابقات بین المللی کشور الجزایر تاکنون ۱۵ دوره می گذرد که این مسابقات همه ساله در شهر الجزیره برگزار می شود.  این مسابقات در رشته های حفظ به خصوص حفظ کل برگزار می شود، که نماینده ای از کشورمان در رشته حفظ کل به این مسابقات اعزام می شود.

درجدول ذیل عملکرد ۹ ساله نمایندگان اعزامی کشورمان به این مسابقات منعکس شده است که طبق اطلاعات موجود کشور ایران تنها در دو دوره دوازدهم و شانزدهم مسابقات بین المللی کشور الجزایر به ترتیب حائز رتبه های سیزدهم و پنجم شده است. 
محمد حسین بهزاد فر
شایان ذکر است  محمدحسین بهزادفر در نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم امارات سال ۹۴ رتبه سوم را کسب کرده است. بهزاد‌فر حافظ کل قرآن و متولد ۱۳۷۹ تهران است که در سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مقطع شکوفه‌ها به مقام نخست دست یافته است. این حافظ قرآن کریم همچنین مقام سوم مسابقات بین‌المللی بنگلادش را در کارنامه دارد و تاکنون به کشور‌هایی مانند سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و عربستان به عنوان مبلغ اعزام شده است.

منبع: خبرگزاری شبستان