تبیان، دستیار زندگی

اعلام زمان برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن

رئیس بیست‌وهفتمین نمایشگاه قرآن روز ششم ماه مبارک رمضان مصادف با بیست و یکم اردیبهشت ماه ۹۸ را زمان آغاز به کار نمایشگاه اعلام کرد و از دایر بودن دو هفته‌ای آن خبر داد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نشست خبری نمایشگاه قران
به گزارش تبیان؛ نخستین نشست خبری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم صبح امروز، ۱۵ بهمن‌ماه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه قرآن برگزار شد.
در ابتدای این نشست خبری عبدالهادی فقهی‌زاده به بیان جزئیاتی از نمایشگاه بیست و هفتم پرداخت و گفت: نمایشگاه با برخورداری از سبقه‌های ملی و بین‌المللی مانند سال ۹۷ در روزهای پایانی هفته اول ماه مبارک رمضان، احتمالاً ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۹۸ آغاز به کار خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه حدود دو هفته به طول خواهد انجامید، افزود: به دلیل تقارن ایامی از نمایشگاه قرآن با شب‌های قدر ناچار هستیم زودتر کار را به اتمام برسانیم.
فقهی‌زاده تصریح کرد: معاونت قرآن و عترت علاقه‌مند بود چند روزی از نمایشگاه قرآن را در پایان ماه شعبان برپا کند تا امکان استفاده مخاطبان شهرستانی برای بازدید فراهم شود، اما به دلیل اینکه نمایشگاه کتاب در چند روز قبل از آن زمان دایر است، لذا چنین امکانی وجود ندارد کما اینکه سال گذشته نیز شاهد چنین مشکلی بودیم.
نشست خبری نمایشگاه قران
رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن اظهار کرد: بنابر این بلافاصله پس از جمع شدن نمایشگاه کتاب مشغول کار خواهیم شد. بر همین اساس نمایشگاه حدود روز ششم ماه رمضان آغاز می شود. تاریخ روز پایانی نمایشگاه نیز در نشست دیگری گفته می‌شود.
به گزارش تبیان، وی در ادامه به شعار نمایشگاه نیز اشاره و بیان کرد: سال قبل شعار نمایشگاه، قرآن چلچراغ هدایت بود. امسال با برگزاری زودهنگام شورای سیاست‌گذاری و صدور احکام اعضا توسط وزیر ارشاد، نهایتا شعار نمایشگاه، قرآن معنای زندگی انتخاب شد. برخی دوستان پیشنهاداتی مطرح کردند که چرخه‌ای از شعارها را داشته باشیم. بنابر این شعارهای دیگری گرداگرد این شعار اصلی در نظر گرفته خواهد شد. این نگاه ناشی از این است که می‌خواهیم شعار حضور جدی‌تری در نمایشگاه داشته باشد.
فقهی‌زاده در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به بیان برخی اهداف و سیاست‌ها و راهبردها پرداخت و گفت: شورای سیاست‌گذاری تمامی اهداف و سیاست‌های کلان را بازنگری کرده و با نگرش عمل‌گرایانه و آرمانی، تجمیعی در اهداف و راهبردها صورت خواهد گرفت. ضمن اینکه تمامی سیاست‌ها از طریق سایت نمایشگاه اعلام خواهد شد.