تبیان، دستیار زندگی

اینترنت اشیا محبوب ترین کاربرد فناوری

مسابقه برای ارائه خدمات مخابراتی نسل پنجم آغاز شده و به نظر می رسد ظرفیت بالای شبکه های مبتنی بر این فناوری استفاده از خدمات متنوعی را ممکن کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اینترنت
 بررسی ها نشان می دهد تا ابتدای سال ۲۰۲۰ استفاده از شبکه های نسل پنجم فراگیر خواهد شد. در این میان نتایج یک پژوهش که توسط موسسه گارتنر صورت گرفته محبوب ترین کاربردهای فناوری مخابراتی نسل پنجم را مشخص کرده است.

بر این اساس استاندارد مخابراتی نسل پنجم بین ۳ تا ۵ سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت و موجب کاهش شدید استفاده از خطوط تلفن ثابت و دیگر روش های ارتباطی خواهد شد. از سوی دیگر شرکت های تجاری و خصوصی نیز استقبال قابل توجهی از این فناوری به عمل خواهند آورد و خدمات متنوعی را بر همین اساس ارائه می کنند.

بررسی که گارتنر در مورد محبوب ترین کاربردهای فناوری نسل پنجم به عمل آورده حاکیست اینترنت اشیا در رتبه اول قرار دارد. بر همین اساس ۵۹ درصد از صاحبان مشاغل و متخصصان حوزه فناوری بر این امر تاکید کرده اند. دومین کاربرد محبوب فناوری مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه دریافت و مشاهده ویدئوهای فوق دقیق از طریق گوشی های هوشمند و غیره است.

رتبه های سوم تا ششم در این زمینه نیز مربوط به ارائه خدمات اتوماسیون و کنترل، دسترسی به خدمات بی سیم ثابت، تحلیل عملکرد و ردگیری موقعیت مکانی است.

ازجمله دیگر کاربردهای فناوری مخابراتی نسل پنجم که محبوبیت کمتری خواهند داشت، می توان به خدمات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، هوشمندسازی شهرها، شناسایی چهره، بلاک چین، تامین امنیت عمومی، خودران کردن خودروها و تولید انواع حسگر اشاره کرد.
منبع:خبرگزاری مهر