تبیان، دستیار زندگی

نگارگری پس از انقلاب به مکتبی مستقل بدل شده است

یک هنرمند نگارگر در افتتاح نمایشگاه «چهل سال نقش‌آفرینی» گفت: بعد از انقلاب جنس آثار هنری متفاوت شده و موضوعات متفاوتی نسبت به گذشته ساخته و پرداخته شده است و در این سال‌ها به یک مکتب مشخص رسیده‌ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


 نمایشگاه «چهل سال نقش‌آفرینی»

 نمایشگاه «چهل سال نقش‌آفرینی» با موضوع آثار شاخص هنری در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی که پس از انقلاب اسلامی خلق شده است، عصر روز گذشته (یکشنبه ۱۴ بهمن) در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

این نمایشگاه در رشته‌های نقاشی، مجسمه، نگارگری، خوش‌نویسی، طراحی، تذهیب، گرافیک و کاریکاتور، آثاری از ۷۵ هنرمند را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

حسین عصمتی، مجسمه‌ساز و نگارگر، در حاشیه این نمایشگاه گفت: طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی هم از نظر تعدد هنرمندان به‌ویژه در رشته نگارگری و مجسمه‌سازی و هم از نظر کیفیت کارها رشد چشمگیری داشته‌ایم. ما در این سال‌ها به یک مکتب مشخص رسیده‌ایم؛ به طوری که اگر جریان هنری را در رشته‌های گوناگون دنبال کنیم، خواهیم دید که بعد از انقلاب جنس آثار هنری متفاوت شده و موضوعات متفاوتی نسبت به گذشته ساخته و پرداخته شده است.

وی ادامه داد: ما امروز هنرمندان بسیاری داریم که در عرصه تذهیب دست به شکوفایی‌های بسیار زده‌اند؛ کسانی که شاید پیش از انقلاب مجال رشد و شکوفایی نداشته‌اند اما امروز خالق آثار فاخری هستند.

این نمایشگاه از ۱۴ بهمن لغایت ۲۷ بهمن از شنبه تا چهارشنبه به‌جز ایام تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری انقلاب اسلامی برای بازدید عموم دایر است.

منبع: فارس