تبیان، دستیار زندگی

هوس برخی از خوراکی‌ها در دوران قاعدگی

چرا خانم‌ها در روزهای قاعدگی هوس شکلات می‌کنند؟

خیلی‌ها عقیده دارند علت هوس شکلات در روزهای قاعدگی، تغییرات هورمونی است که روی می‌دهد. در شروع این دوران، استروژن و پروژسترون افت می‌کند و باعث می‌شود بیشتر احساس گرسنگی کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شکلات
خیلی از خانم‌ها با میل شدید به شکلات طی روزهای قاعدگی خود آشنا هستند. خوردن شکلات تا حدودی می‌تواند کمکتان کند حواستان از گرفتگی‌های شکمی پرت شود اما بسیاری از خانم‌ها نمی‌دانند علت تمایلشان به شکلات طی روزهای قاعدگی چیست.

اگر تمایلتان به خوراکی‌هایی مثل مرکبات، قهوه و یا حتی ادویه‌جات افزایش می‌یابد علتش می‌تواند کمبود منیزیم باشد



خیلی‌ها عقیده دارند علت هوس شکلات در روزهای قاعدگی، تغییرات هورمونی است که روی می‌دهد. در شروع این دوران، استروژن و پروژسترون افت می‌کند و باعث می‌شود بیشتر احساس گرسنگی کنید.

هرچند میزان کورتیزول که هورمون استرس است، طی روزهای پریود به طور یکنواخت بالاست؛ اما میزان سروتونین که هورمون "حال خوب" است فوراً افت می‌کند. همه‌ی این عدم تعادل‌ها هوس شما را به خوردن غذاهای شیرین بیشتر می‌کنند که موجب افزایش ناخودآگاه هورمون‌های حال خوب می‌شوند. البته به هم خوردن تعادل هورمون‌ها تنها دلیل تمایلتان به شکلات در روزهای قاعدگی‌تان نیست.

طرز فکر!

محققان عقیده دارند خیلی از افراد از قبل در ذهنشان جا افتاده که در روزهای قاعدگی باید شکلات بخورند. چون بارها دیده‌اند یا شنیده‌اند و یاد گرفته‌اند که در دوران پریود باید شکلات خورد، بنابراین ناخودآگاه در این روزها هوس شکلات می‌کنند!

اما چرا؟

تغییرات هورمونی در روزهای پیش از قاعدگی باعث احساس استرس و خستگی می‌شود که می‌تواند شما را وادار کند با پرخوری کردن غذاهای شیرین و راحت به این احساستان جواب دهید. این شرایط، سیکلی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود خانم‌ها در این دوران بیشتر هوس خوردن غذاهای پرچرب و شیرین کنند.

تمایل به دیگر مواد غذایی


نان
وقتی نمی‌توانید به پیتزا و برگرها و پاستا و ساندویچ فکر نکنید یعنی بدنتان به دنبال نیتروژن یا آمینواسید تریپتوفان می‌گردد. این کربوهیدرات‌های تصفیه شده می‌توانند باعث شوند قند خونتان بالا برود و در نتیجه به افزایش سطح انرژیتان کمک کند.
پنیر
در این دوران علاقه‌تان به پنیرها بیشتر می‌شود؟ دلیلش می‌تواند نیاز بدنتان به کلسیم باشد.

غذاهای اسیدی
اگر تمایلتان به خوراکی‌هایی مثل مرکبات، قهوه و یا حتی ادویه‌جات افزایش می‌یابد علتش می‌تواند کمبود منیزیم باشد.

خوراکی‌های شور
اگر در این دوران تمایل به خوردن خوراکی‌های شور مانند چیپس و یا ذرت بوداده دارید یعنی بدنتان واقعاً به سدیم کلراید (نمک) نیاز دارد.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.