تبیان، دستیار زندگی

برای حضور «رویای سهراب» در بخش خارج از مسابقه فجر سراغ مسئولان نمی‌روم

کارگردان و تهیه کننده «رویای سهراب» که فیلمش برای حضور در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر انتخاب نشده بود درباره بخش خارج از مسابقه فجر نظر خود را اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
«رویای سهراب»

علی قوی تن کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی «رویای سهراب» که فیلمش در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر پذیرفته نشده است عنوان کرد: انتخاب نشدن فیلم برای ما بسیار خوب شد و توانستیم مراحل فنی را در کمال آرامش به پایان برسانیم.

به گفته وی، آماده نبودن فیلم بهانه ای برای هیات انتخاب شد تا فیلم هایی دیگر راحت تر به جشنواره برسد.

وی افزود: آن زمان که ما قصد داشتیم فیلم را برای بازبینی ارایه دهیم «رویای سهراب» آماده نبود و انتظار هم نداشتیم با شرایط ناکامل به جشنواره برسد. اگر به ما این فرصت داده می شد که مدت زمان بیشتری برای تحویل فیلم داشته باشیم شاید ما هم می توانستیم در این جشنواره حضور داشته باشیم که مردمی که فیلم را دوست دارند آن را ببنید.

قوی تن درباره اضافه شدن ناگهانی بخش خارج از مسابقه اذعان کرد: بخشی به عنوان خارج از مسابقه در سال های قبل هم در جشنواره بود که اتفاق خوبی است. حتی اگر کسی داور بود می توانست فیلم خود را خارج از بخش مسابقه به نمایش بگذارد همچنین فیلم هایی که دیر آماده می شد و نمی توانست در بخش مسابقه باشد بعد از آن به جشنواره می رسید و تصمیم می گرفتند که خارج از این بخش و در ۱۰ روز زمان دهه فجر به نمایش گذارند که امتیاز بسیار خوبی بود.

او درباره تمایلش برای حضور فیلم «رویای سهراب» در بخش خارج از بخش مسابقه نیز گفت: من اصرار نمی کنم چون زحمت خودم را برای یک کار فرهنگی و فیلمی که برای جامعه ایران است کشیده ام. من دنبال مسئولان جشنواره نمی روم که فیلم من را هم بپذیرید! به نظر من آنها هستند که باید سراغ فیلم من را بگیرند.

قوی تن در پاسخ به اینکه اگر درخواستی برای حضور در بخش خارج از مسابقه داده شود فیلم را به دبیرخانه می رساند، توضیح داد: اگر از ما بخواهند فیلم در این بخش حضور داشته باشد هماهنگ می کنیم که در روزهای آخر نسخه ای از فیلم نمایش داده شود. ما این فیلم را برای مردم و علاقه مندان به فیلم های ارزشی و فرهنگی ساخته ایم.

این نویسنده و کارگردان در پایان گفت: قطعا فیلم را در زمان خوبی به اکران عمومی خواهیم رساند تا مردم عزیزمان بتوانند در شرایط خوبی فیلم را ببیند.

منبع: خبرگزاری صبا