تبیان، دستیار زندگی

کدام مداح به تهیه‌کننده «زهر مار» مشورت داد؟

در حالی که جواد نوروزبیگی، تهیه کننده فیلم سینمایی «زهر مار» در نشست خبری شنبه شب اعلام کرد با برادر مداحش در این زمینه مشورت کرده و کار را به او نشان داده، اما مجید نوروزبیگی، این موضوع را رد می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 فیلم سینمایی «زهر مار»

 فیلم سینمایی «زهر مار» پس از نمایش در سینما رسانه در پردیس ملت با موضع‌گیری‌هایی از سوی جامعه مداحان مواجه شده است. چرا که شخصیت اصلی این فیلم، مداحی است که در زندگی‌اش دچار توطئه شخصی می‌شود و رقیبش پای یک زن را به زندگی‌اش باز می‌کند.

چون نوروزبیگی، مدیر تولید فیلم پرحاشیه «مارمولک»‌ هم بوده و اکران این فیلم در سال ۱۳۸۳ موجب چالش‌های فراوانی در میان جوامع مذهبی و روحانیت شده است، پیش از آن‌که «زهر مار» به تهیه‌کنندگی او و کارگردانی جواد رضویان، اکران عمومی شود، با واکنش‌هایی روبه‌رو شد.

شامگاه شنبه در نشست خبری این فیلم که با حضور عوامل آن در سینما رسانه (پردیس ملت) برگزار شد، در این باره از تهیه‌کننده فیلم پرسید که «آیا برای تهیه فیلم تصور نکردید بین جامعه مداحان حساسیتی ایجاد شود و با توجه به اینکه برادر خودشان هم مداح است، آیا کار را به او یا دیگر مداحان مشهور نشان داده است؟» گفت: زمانی که در مرحله فیلمنامه این موضوع حساس را بررسی کردم، حساسیت خودم و جواد رضویان بیشتر از شما بود. می‌دانستیم که احتمالا با جماعتی سروکار خواهیم داشت که شاید نزدیک شدن به آنها سخت باشد و ما هم تشویق نشویم.

وی با اشاره به اینکه برای این کار بازتاب‌ها را گرفته و حتی برادر خودش هم آن را قبل از کار دیده است، گفت: حتی ایشان کار را هم دوست داشتند و نقدی هم بدان داشتند. بنابراین در این کار خواستیم بررسی کنیم که در این مسیر اگر واقعا یک مداح قرار بگیرد، چکار می‌کند؟ آیا می‌تواند مسیر را طی کند و راه درست را از خلاف تشخیص دهد و وظیفه انسانی را انجام دهد یا اینکه کنار می‌کشد؟

وی در ادامه گفت: به نظر من یک اطلاع‌رسانی هم این کار به طبقه مداح کرده؛ چرا که هر طبقه دیگری اگر با این کار مشکلی داشتند ابتدا کار را پس می‌زدند. حال امیدوارم که از کار ما راضی باشند و اگر هم نباشند ما را ببخشند.

این گفته‌های نوروزبیگی، واکنش برادرش ـ مجید نوروزبیگی ـ را در پی داشت. او به خبرنگار فارس گفت: کار را دیده‌ام، اما فیلم، اشکالات زیادی دارد و این‌که گفته شود من از آن راضی هستم، صحیح نیست. ضمن این‌که آقای سیدمجید بنی‌فاطمه در جریان صفر تا صد کار بوده و در واقع، مشورت اصلی را ایشان به برادرم داده است.

بر اساس شنیده‌های خبرنگار فارس، به جز بنی‌فاطمه، یکی دیگر از مداحان سرشناس کشور نیز درباره شکل‌گیری شخصیت مداح در این فیلم به سیامک انصاری (بازیگر نقش مداح) مشورت داده است. همچنین شنیده می‌شود که یکی از مداحان معروف در تماسی با تهیه کننده از ساخت این فیلم تشکر کرده است.

قصه فیلم «زهر مار» به یک توطئه شخصی علیه مداحی می‌پردازد که قصد دارد عضو شورای شهر شود. او در این مسیر، دچار حاشیه‌هایی می‌شود، اما در نهایت، تصویر درستی از آن مداح به مخاطب ارائه می‌شود.

جواد نوروزبیگی ۵۳ ساله، تهیه‌کنندگی آثار فراوانی را در سینما و تلویزیون بر عهده داشته که مشهورترین آن‌ها، «شوق پرواز» بر اساس زندگی شهید خلبان عباس بابایی است.

منبع:فارس