تبیان، دستیار زندگی

طرح استانی شدن انتخابات و باقی ماندن مشکلات

دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: انتخابات امروز در کشور مشکلاتی دارد اما در شرایط فعلی پیشنهادی که برای استانی شدن انتخابات مطرح شده است نه‌تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه به آن‌ها می‌افزاید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کارشناس
محمدجواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی د در مورد طرح استانی شدن انتخابات گفت: انتخابات امروز در کشور مشکلاتی دارد اما در شرایط فعلی این پیشنهادی که برای استانی شدن انتخابات مطرح شده است، نه‌تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه به آن‌ها می‌افزاید. درست است که برخی نمایندگان ما ملی فکر نمی‌کنند و بیشتر بر حوزه انتخابیه خود تمرکز دارند. حتی بعضی مواقع به این دلیل اینکه برای دوره بعد رأی بیاورند به خاطر آسفالت یک خیابان مصالح کشور را فدا می‌کنند.

وی همچنین افزود: در قانون جدید انتخابات ادعا می‌کنند که اگر بحث استانی شدن انتخابات اجرا شود، مشکل جزیی‌نگری نمایندگان حل می‌شود درصورتی‌که با تدبیری که ما شاهد آن هستیم تنها باعث خواهد شد که مشارکت را در مناطق، شهرستان‌های کوچک و محلات کم خواهد شد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در مورد ایرادات دیگر طرح استانی شدن انتخابات گفت: با اجرایی شدن این طرح اگر فردی که کاندیدا می‌شد، می‌توانست با رقم اندکی برای خود تبلیغ کند، ولی از این‌ پس باید خرج بسیاری برای رأی آوری انجام بدهد و در همین باب وام‌دار افراد دیگر خواهد شد تا بتواند از پس این هزینه‌بر آید.

 وی افزود: طرح استانی شدن انتخابات به‌هیچ‌وجه به این موضوع دقت نکرده است و تدبیر برای آن در نظر ندارد. البته نمایندگانی که این طرح را مطرح کرده‌اند، انگیزه خوبی داشته‌اند اما با توجه به شرایط و در نظر گرفتن 20 درصد رأی محلات، همچنان این مشکل پابرجاست. باید این طرح بیشتر موردبحث و بررسی قرار گیرد تا طرح اصلاح شود. این موضوع را ما در جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی هم مطرح کردیم و همه دوستان بر این موضوع تأکید دارند که درعین‌حال که وجود مشکلات در انتخابات را قبول داریم اما پیشنهاد فعلاً توان حل آن مشکلات را ندارد.
منبع:خبرگزاری مهر