تبیان، دستیار زندگی

تبیان تشریح کرد؛

آخرین لحظات حضور امام خمینی در پاریس

بخش تاریخ ایران و جهان وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مجموعه مقالاتی به تشریح عکس های به جا مانده از دوران پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امام خمینی
 به گزارش روابط عمومی، علی عمادی در تشریح عکسآخرین لحظات حضور امام خمینی در پاریس، نوشته است: «حدود یک هزار تن از دانشجویان، زنان و مردان مقیم فرانسه و سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی که برای مشایعت امام خمینی به فرودگاه آمده بودند در محوطه‌ فرودگاه در حالی که ده‌ها عکس امام خمینی را در دست داشتند به نفع او شعار می‌دادند
امام خمینی پس از فشارهای دولت عراق، تصمیم به خروج از این كشور گرفتند و به سمت كویت حركت كردند ولی دولت كویت به امام اجازه ورود نداد و ایشان عازم فرانسه شدند. امام خمینی 15 مهرماه وارد پاریس شدند و با این كه نماز شكسته امام خمینی حكایت از آن داشت كه ایشان نمی‌خواهد بیش از 10 روز در این شهر بماند اما شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت كه به اقامت 116 روزه امام در نوفل‌لوشاتو كه در حومه پاریس واقع است، منجر شد. ابتدا قرار بود امام 6 بهمن به ایران بازگردند ولی به دستور شاپور بختیار، نخست وزیر وقت، فرودگاه مهرآباد تهران بسته شد. اعتراض‌های مردمی به این حركت بختیار موجب شد 9 بهمن فرودگاه مهرآباد بازگشایی شود.»
گفتنی است، بخش تاریخ ایران و جهان وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با انتشار مجموعه مقالات «یک عکس، یک روایت» به استقبال دهه فجر رفته است.