تبیان، دستیار زندگی

«مسخره‌باز»؛ زیر ذره بین تبیان

بخش سینما و تلویزیون وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مقاله ای به تحلی فیلم سینمایی «مسخره باز» ساخته همایون غنی‌زاده پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مسخره باز
به گزارش روابط عمومی، مصطفی ساجدی در تحلیل فیلم سینمایی «مسخره باز» نوشته است: «مسخره‌باز می‌تواند توجه سلایق خاص را به خود جلب کند. در کنار این موارد، صداگذاری خوب، ویژوئال افکت‌های فوق‌العاده، فیلم‌برداری دل‌چسب عیار فیلم را بالابرده است؛ با همه این‌ها، مسخره‌باز همچنان ویژه مدیوم سینما نیست.
«مسخره‌باز» اولین اثر همایون غنی زاده کارگردان خلاق تئاتر است. او که پیش از ورود به عرصه سینما، نمایش‌هایی چون می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد، کالیگولا، ملکه زیبایی لی‌نین و... را به روی صحنه برده است، هنوز نسبت به گذشته خود و به‌بیان‌دیگر خاستگاه خویش، احساس وابستگی دارد و همین باعث شده تا «مسخره‌باز» به اثری ترکیبی از سینما و تئاتر تبدیل شود که اگر جلوه‌های ویژه را از آن حذف کنیم، با یک تئاتر فیلم‌برداری شده همراه هستیم.
لوکیشن فیلم یک آرایشگاه حدوداً ۲۰ متری است و تمام قصه در همین آرایشگاه پیش می‌رود، البته هنر همایون غنی‌زاده در استفاده خوب از این فضا است که به مخاطب احساس یکنواختیِ اذیت کننده دست نمی‌دهد؛ غنی زاده نشان داد در دنیای سینمایی خود، حتی در انتخاب لوکیشن و میزانسن‌های استفاده‌شده در فیلم، می‌خواهد نسبت به تئاتر ادای دِین کند.»
گفتنی است، متن کامل مقاله تحلیلی «مسخره‌باز»؛ در افکت قدرتمند، در انتقال مفهوم ناتوان» در بخش سینما و تلویزیون وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، قابل مشاده است.