تبیان، دستیار زندگی

گلایه از کم‌شدن جلسات اخلاقی مساجد

حجت‌الاسلام وفسی گفت: جلسات شرح عرفانی چهل حدیث امام خمینی (ره) سه‌شنبه‌ها در مسجد پنج تن آل عبا (ع) برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چهل حدیث
حجت‌الاسلام «حامد وفسی» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مردم در گذشته علاوه بر انجام اعمال عبادی، برای تزکیه نفس خود نیز به مساجد مراجعه می کردند، گفت: به همین دلیل جلسات اخلاقی و عرفانی با تدریس و سخنرانی علمای ربانی و عرفا در مساجد برگزار می شد و مردم استقبال خوبی از این برنامه ها داشتند.

امام جماعت مسجد پنج تن آل عبا (ع) افزود: امروزه اینگونه جلسات اخلاقی در برخی از مساجد برگزار می شوند ولی متاسفانه برخی از آنها در مدارس علمیه و هیات های مذهبی برگزار می شوند که حضور مردم در حوزه های علمیه، با محدودیت های بسیاری روبرو است، البته برگزاری این جلسات در حوزه ها و هیات ها خوب است ولی به دلیل قداست و فضای معنوی بیشتری که در مساجد وجود دارد، بهتر است در این نهاد اصیل دینی برگزار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرهای بزرگ نیازمند جلسات اخلاقی و عرفانی در سطح گسترد هستند، خاطرنشان کرد: هرچقدر ارتباط مردم با علمای ربانی و عرفا بیشتر باشد، شاهد رشد اخلاقی آنها و کاهش رذایل اخلاقی در سطح جامعه خواهیم بود، موضوعی که گاهی از سوی مسئولان فرهنگی و مسجدی کشور نادیده گرفته می شود.

وی گفت: مسجد پنج تن آل عبا(ع) چندین سال است که جلسات اخلاقی و عرفانی را با سخنرانی شخصیت های برجسته حوزوی برگزار می کند که همیشه با استقبال خوبی از سوی مردم همراه بوده است.

وی افزود: جلسات شرح عرفانی چهل حدیث امام خمینی(ره)، سه شنبه ها پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد پنج تن آل عبا(ع) برگزار می‌شود.

امام جماعت مسجد پنج تن آل عبا(ع) اضافه کرد: دستگاه های مسجدی، فرهنگی و تبلیغی باید جلسات تفسیر قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و همچنین شرح برخی از کتاب های ارزشمند اخلاقی را که نقش مهم در ارتقای تزکیه نفس و تعالی معنوی افراد دارند، با محوریت مساجد برگزار کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و شرح ادعیه مذهبی و کتاب های اخلاقی در مساجد به این دلیل مهم است که مدیریت مساجد با یک روحانی است و به این صورت، شبهات فکری و اعتقادی در این جلسات مطرح نمی شود.

یادآور می شود مسجد پنج تن آل عبا(ع) در تهران، عباسی جنوبی، کوچه شهید ذوالفقاری واقع شده است.
 
منبع:خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.