تبیان، دستیار زندگی

تربیت بیش از ۵۰۰ متخصص مهدوی در سطح کشور

حجت الاسلام مصلحی با اعلام برگزاری دوره های تخصصی سطح سه ویژه طلاب، گفت: این دوره ها به منظور تربیت نیروهای متخصص و کارشناس طی سه سال برگزار می شود و البزر، استان بعدی ما در اجرای این طرح است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
متخصصان مهدوی

حجت الاسلام «علی مصلحی» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری مصاحبه علمی متقاضیان شرکت در دوره سطح سه مهدویت، اظهار کرد: مرکز تخصصی مهدویت به منظور تربیت نیروهای متخصص و کارشناس در مباحث مهدوی، علاوه بر دوره هایی که در استان های قم، یزد،  خوزستان و همدان داشته و دارد، دوره تخصصی سطح سه ویژه طلاب استان البرز را هم برگزار می کند.

قائم مقام مدیر و معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت اضافه کرد: از بین طلاب دارای شرایط آنها که در مصاحبه علمی حائز امتیاز لازم شوند، جذب شده و دوره سه ساله مهدویت به صورت تخصصی برای آنها برگزار و پس از دفاع از پایان نامه، مدرک سطح سه معادل کارشناسی ارشد به اینها اعطا می شود و از این ظرفیت در استان البرز و استان های همجوار برای تبلیغ و تدریس مهدویت در حوزه ها، دانشگاه ها، مدارس و دیگر مراکز استفاده می شود.

 

وی با بیان اینکه آزمون علمی با حضور 20 شرکت کننده برگزار می شود، ابراز کرد: اگر از این تعداد حد نصاب  (حداقل هشت نفر) تامین نشود، برگزاری این دوره به سال تحصیلی 98-99 موکول می شود.

مصلحی درباره مواد مصاحبه علمی دوره تخصصی مهدویت، بیان کرد: فقه و اصول، مباحث کلامی، مباحث تاریخی، قرآنی و تبلیغی در این مصاحبه علمی از متقاضیان مورد سوال قرار می گیرد تا افراد متبحر در این باره برای حضور در سطح سه مرکز تخصصی مهدویت انتخاب شوند.

معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت درباره تعداد دوره های تخصصی برگزار شده به همت این مرکز بیان کرد: در قم 14 دوره در سطح سه و چهار دوره در سطح چهار  فارغ التحصیل داشته است، در قم هم اکنون سه دوره در سطح سه و یک دوره هم در سطح چهار در حال برگزاری است و در همدان دو دوره در سطح سه فارغ التحصیل داشته ایم؛ در استان های یزد و خوزستان نیز هر کدام مشغول برگزاری یک دوره هستند که در مجموع همه اینها بیش از 500 نفر فارغ التحصیل سطح سه مهدویت داشته ایم.

وی درباره زمینه های بهره گیری از تخصص این افراد اعلام کرد: فعالیت های پژوهشی، تولید محتوای علمی و نیز تبلیغ و تدریس از زمینه هایی است که در آنها از این مبلغان استفاده می شود.

مصلحی درباره اهداف برگزاری دوره های تخصصی مهدویت، تصریح کرد: تربیت نیروی متخصص در عرصه های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی ترویجی، مقابله با مدعیان دروغین و جریان های انحرافی، ترویج و تعمیق مباحث مهدوی و زمینه سازی برای ظهور از اهدافی است که در این دوره ها دنبال می شود.

وی در پایان با اشاره به اقبال از کار علمی در حوزه مهدویت، خاطرنشان کرد: مقدمات ثبت نام از علاقمندان برای سال تحصیلی 99-99 در حال فراهم شدن است.

منبع: خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.