تبیان، دستیار زندگی

اعلام فراخوان ثبت نام حج تمتع ۹۸ در دهه اول اسفند ماه

رئیس سازمان حج و زیارت از اعلام فراخوان نام نویسی حج تمتع ۹۸ در دهه اول اسفندماه خبر داد و گفت: اگر قرار باشد عملیات حج ۹۸ را با ارز نیمایی اجرا کنیم، افزایش دو یا سه دهم برابری قیمت حج را در پیش داریم .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حج
«علیرضا رشیدیان» رئیس سازمان حج و زیارت، در خصوص اعزام حج ۱۴۴۰ گفت: فراخوان نام نویسی برای حج تمتع ۹۸ از دهه اول اسفندماه آغاز می‌شود و بر اساس آن باید دارندگان قبوض تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۸۵، به شعب بانک ملی مراجعه کنند.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هریک از ودیعه گذارانی که تاکنون برای بروزرسانی و تکمیل اطلاعات خود اقدام نکرده‌اند، ضروری است تا به سایت سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.
وی از آسیب شناسی حج ۹۷ خبر داد و افزود: یکی از اقدامات اساسی  سازمان حج و زیارت آسیب شناسی حج ۹۷ بود که  توسط ۲۲ کارگروه شناسایی و پیگیری شد، تا این آسیب‌ها را برای حج ۹۸ حل کنیم.

 افزایش دو یا سه دهم برابری قیمت حج ۹۸

رشیدیان با بیان اینکه در خصوص فراهم کردن ارز ارزان قیمت برای مردم با دولت و رئیس جمهور پیگیری‌های مفصلی صورت گرفت، تصریح کرد: اگر قرار باشد عملیات حج ۹۸ را با ارز نیمایی اجرا کنیم، افزایش دو یا سه دهم برابری قیمت حج را در پیش داریم.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: امیدواریم با نهایی شدن قیمت ارزی که به ما اعلام می‌شود، حداقل کاهش قیمت را در رابطه با حج سال آینده داشته باشیم.

صرفه جویی ۲۰ میلیون ریال سعودی در تامین مسکن حجاج

وی ادامه داد: عملیات اجرایی حج ۹۸ را زودتر شروع کردیم و باتوجه با تأمین ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی، ۷۵ درصد مسکن در مکه و حدود ۶۰ درصد مسکن در مدینه تأمین شده که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ میلیون ریال سعودی صرفه جویی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مسئولان و کارگزاران حج و زیارت در تلاش هستند که افزایش قیمت حج ۹۸  را تا حد ممکن کنترل کنند.

رشیدیان تصریح کرد: ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت برای اعزام حج ۹۸ در نظر گرفته شده است که ما درخواست افزایش ۱۰ هزار نفر دیگر را به کشور عربستان داده‌ایم و منتظر پاسخ آنان هستیم و اگر طرف سعودی به موقع اعلام کند ۹۶ هزار نفر در سال آینده به عربستان اعزام خواهند شد.

نحوه واگذاری فیش حج به دیگران

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی از افراد متقاضی واگذاری فیش حج خود هستند، تأکید کرد: کسی که متقاضی واگذاری فیش حج خود به شخص دیگری است تنها می‌تواند به دفاتر کارگزاری حج و زیارت مراجعه کند و برای انجام این کار نیازی به واسطه و دلال نیست.

وی افزود: در این میان افرادی هستند که قصد سودجویی دارند و در این خصوص بارها از نیروی انتظامی درخواست کردیم تا با این افراد برخورد کنند.

منبع: خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.