تبیان، دستیار زندگی

مأمویت ویژه حضرت فاطمه(س) بعد از رحلت پیامبر(ص)

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به قطع ارتباط مردم با اهل‌بیت(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص)، به مأموریت ویژه حضرت زهرا(س) در این زمینه اشاره کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام عالی
حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه در بیانی درباره حضرت زهرا (س) گفت: بعد از رحلت پیغمبر اکرم (ص) انحرافی بزرگ اتفاق افتاد و آن این بود که ارتباط امت با معادن رحمت و نور داشت قطع می‌شد. اگر این ارتباط قطع می‌شد، تا قیامت همه به ظلمت می‌رفتند. در این شرایط باید فردی وارد میدان می‌شد تا این قطع ارتباط را بهم بزند و اتصال را مجدد برقرار کند که این جز از طریق حضرت فاطمه زهرا (س) ممکن نبود و این یکی از مأموریت‌های حضرت فاطمه زهراء (س) بوده است.

حجت‌الاسلام عالی یادآور شد: در یکی از این زیارتنامه‌ها به نقل از امام محمد باقر(ع) می‌خوانیم: «یا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَکِ اللهُ الَّذی خَلَقَکِ قَبْلَ اَنْ یَخْلُقَکِ، فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ صابِرَةً، وَ زَعَمْنا اَنّا لَکِ اَوْلِیاءُ وَمُصَدِّقُونَ وَصابِرُونَ لِکُلِّ ما اَتانا بِهِ اَبُوکِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَاَتى بِهِ وَصِیُّهُ، فَاِنّا نَسْأَلُکِ اِنْ کُنّا صَدَّقْناکِ إلاّ اَلْحَقْتِنا بِتَصْدیقِنا لَهُما لِنُبَشِّرَ اَنْفُسَنا بِاَنّا قَدْ طَهُرْنا بِوَلایَتِکِ؛ اى آن کسی که خدا تو را خلق کرد، تو را پیش از خلقت آزمود و در آن آزمایش بر هر گونه بلا و مصیبت تو را شکیبا و بردبار یافت و ما چنین پنداریم که دوستان شما هستیم و مقام والای شما را تصدیق مى‌‏کنیم و بر هر دستور و تعلیمات الهى که پدر شما و وصیّش که درود حق بر او و آلش باد براى ما آورد، صبور و مطیع خواهیم بود؛ از تو درخواست می‌‏کنیم که اگر ما واقعاً تو را تصدیق کرده‌ایم، ما را به خاطر این تصدیق به پدر بزرگوارت و جانشینش ملحق کنی تا ما به خود مژده دهیم که حقیقتاً به سبب ولایت تو پاکیزه شده‌ایم». در این فراز ما ابتدا سلام می‌دهیم به ایشان به عنوان کسی که امتحان پس داده است و این امتحان هم قبل از این بوده که جسمی به ایشان متصل شود و ایشان وارد دنیا شوند.

منبع: تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.