تبیان، دستیار زندگی

نمایش کیف با طرح برج طغرل در نمایشگاه صنایع دستی

کیف هایی با طرح برج طغرل، آزادی و ارگ بم در کنار آثار فاخر دیگر در نمایشگاه صنایع دستی فجر به نمایش گذاشته شده است این کیف‌ها تعجب بازدیدکنندگان را برمی انگیزد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نمایشگاه صنایع دستی فجر

  سومین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر از ۱۲ بهمن برپا شده وتا ۲۲ بهمن در سه تالار از تالارهای خانه هنرمندان ایران برپاست. در این نمایشگاه ۱۷۱ اثر از ۸۰۰ اثری که به مرحله داوری رسیده بودند؛ به نمایش گذاشته شده اند. روز هفدهم بهمن ماه نیز مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان این نمایشگاه برپا می‌شود.
نمایشگاه صنایع دستی فجر

این آثار فاخر صنایع دستی و هنرهای سنتی شامل رشته های قلم زنی معرق، مشبک، فلز، زیورآلات، سوزن دوزی، سفال، سرامیک، چرم و ... است. در میان آنها سوزن دوزی های حور بی بی از استان سیستان و بلوچستان نیز دیده می‌شود. برخی از این آثار از جمله پارچه های سوزن دوزی شده و یا معرق و مشبک ها بسیار پرکار و فاخر هستند.

نمایشگاه صنایع دستی فجر

کیف با طرح برج طغرل


از بین ۱۷۱ اثر به نمایش گذاشته شده که بیشتر آنها نشان ملی دارند، برخی از آثار تعجب بازدیدکنندگان را بر می انگیخت از جمله کیف هایی چرمی با طرح برج طغرل، ارگ بم یا برج آزادی.

در باره این آثار هیچ توضیحی درباره محل تولید اثر و ... داده نشده است و تنها اطلاعاتش محدود به نام خالق اثر و هنر به کار رفته در اثر می شود.

در میان این آثار همچنین یک تابلوی نگارگری از رحیم عظیمی به نمایش گذاشته شده است. این هنرمند جوان به دلیل سانحه برق گرفتگی دو دست خود را از دست داده و با انگشتان پا تابلوی نگارگری فاخری را ایجاد کرده در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

قرار است به ۶ نفر از هنرمندان برگزیده این نمایشگاه نشان سرو سیمین داده شود. ۶ نفر دیگر نیز دیپلم افتخار خواهند گرفت. این نمایشگاه که مصوبه شورای فرهنگی انقلاب اسلامی را دارد، سومین دوره ای است که در ایام دهه فجر برپا می‌شود و آثار نمایش داده شده در آن قابل فروش نیستند.

منبع: مهر