تبیان، دستیار زندگی

پیشنهاد دکوراسیون منزل برای آرامش در دوران بارداری

طراحان دکوراسیون داخلی برای بخش‌های مختلف خانه رنگ‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند و البته این کار را هدفمند انجام می‌دهند. اگر به عنوان یک خانم باردار تصمیم دارید که برای ورود نوزاد جدید تغییر و تحولاتی در دکوراسیون منزل ایجاد کرده و به سبک و سیاق افراد حرفه‌ای چیدمان و دکوراسیون متفاوت‌تری داشته باشید، همین‌جا فرصت خوبی است تا عزم تان را جزم کنید و از دکوراسیون کرم و قهوه‌ای سنتی فاصله بگیرید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دکوراسیون، دوران بارداری، چیدمان، انرژی،استرس، فشارخون، افسردگی، زایمان، آرامش،موفقیت، زیبایی، فوت وفن، دکوراسیون و چیدمان
رنگ‌های مختلف را به بخش‌های مختلف خانه راه دهید تا ضمن داشتن اتاق‌های زیباتر، عواطف و احساسات کنترل‌شده تری داشته باشید، دکوراسیون خانه را به روز کنید و از زندگی بیشتر لذت ببرید. به‌این‌ترتیب نوزاد شما بعد از تولد در محیط سرزنده و در عین حال شاداب و آرام‌تری رشد می‌کند.

بهتر است در طراحی دکوراسیون منزل سقف و دیوارها سفید باشند

درست که رنگ سفید نسبت به سایر رنگ‌ها زودتر کثیف می‌شود اما به بیشتر افراد، حتی خانم‌های بچه‌دار، توصیه می‌شود که این رنگ را برای دیوارهای خانه انتخاب کنند. این کار یک روش ایده آل برای بزرگ نشان دادن فضای دکوراسیون داخلی خانه هم محسوب می‌شود. البته از این رنگ حس آرامش خاصی دریافت نمی‌کنید و انرژی‌تان هم بیشتر نمی‌شود؛ چرا که سفید رنگی خنثی است. با این وجود سفید این قابلیت را دارد تا حس شادی متوسطی را در شما ایجاد کرده و خلوص و پاکی احساسات را به همراه داشته باشد. علاوه براین در انتخاب رنگ سفید برای سقف خانه شک نکنید چون سقف سفید نور را بهتر منعکس کرده و ارتفاع اتاق را بلندتر نشان می‌دهد.

اگر زودرنج و عصبی هستید دکوراسیون خانه را آبی کنید

در صورتیکه شغل و سبک زندگی شما به‌گونه‌ای است که فشار و استرس زیادی را تحمل می‌کنید یا به دلیل مشغله روزمره و سر و کله زدن با بچه‌ها فردی عصبی و تندخو هستید توصیه می‌شود که رنگ غالب دکوراسیون خانه شما آبی باشد. این رنگ فضای اتاق را لطیف و آرام‌بخش نشان می‌دهد. گفته می‌شود که آبی پایین آورنده فشارخون است، ذهن را از نگرانی‌ها پاک می‌کند و تنفس را یکنواخت و آرام می‌سازد. اما نکته مهم اینجاست که اگر رنگ اتاق‌ها آبی کمرنگ و بسیار سرد باشد حالت انفعال بیشتری به شما دست می‌دهد و دلتان می‌خواهد صبح تا شب در این اتاق بخوابید. این حالت ممکن است رخوت دوران بارداری را به همراه داشته باشد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود آبی‌های پرانرژی و گرم‌تری را انتخاب کنید که در عین آرامش‌بخشی شما را از حالت رخوت بیرون بیاورند. آبی فیروزه‌ای انرژی بیشتری به شما القا می‌کند و در عین حال آرامش‌بخش است. به‌این‌ترتیب با انتخاب رنگ مناسب و دکوراسیون ضد افسردگی، زندگی شادتری خواهید داشت.

پیشنهاد طراحان دکوراسیون داخلی: آشپزخانه را زرد کنید

یکی از بهترین پیشنهادات به شما این است که برای تغییر رنگ دکوراسیون آشپزخانه، به سراغ رنگ زرد بروید. این رنگ برای خانم‌هایی که قرار است چندین ساعت در روز را در آشپزخانه بگذرانند بسیار شادی‌آور است و انرژی آنها را افزایش می‌دهد. در دوران بعد از زایمان ممکن است افسردگی بعد از زایمان به سراغتان بیاید اما با دیدن رنگ زرد آشپزخانه شادتر می‌شوید. می‌توانید به شیوه‌های مختلف این رنگ را به آشپزخانه راه دهید. بطور مثال در اولین قدم یک کتری و فنجان یا گلدان زرد بخرید. وقتی صبح‌ها برای تهیه چای به سراغ کتری می‌روید انرژی و نشاط خوبی به شما منتقل می‌شود و سطح انرژی‌تان بالا می‌رود. علاوه بر این زرد یادآور خورشید است و می‌تواند حس سرزندگی و شادمانی را ارتقا ببخشد.

در تغییر دکوراسیون منزل اتاق کار خانگی را سبز کنید

شاید در روزهای آخر بارداری و پس از زایمان تصمیم بگیرید که به صورت پاره‌وقت کار کنید یا بخشی از کارها را در خانه انجام دهید. در صورتیکه می‌خواهید در دوران بارداری بخشی از خانه را به دفتر کارتان تبدیل کرده‌اید و چندین ساعت در روز را به دورکاری اختصاص دهید، بهتر است رنگ دفتر کار خانگی شما سبز باشد. رنگ سبز نشاندهنده موفقیت و کامیابی است و به کاهش استرس‌های کاری کمک می‌کند. علاوه براین دکوراسیون سبز انتقال‌دهنده حس آرامش است و خونسردی را القا می‌کند. پس این رنگ را به دکوراسیون خانه راه دهید.

رنگ نارنجی در دکوراسیون خانه شما را چاق و پرانرژی می‌کند

دکوراسیون منزل نارنجی شور و اشتیاق و هیجان زندگی شما را بیشتر می‌کند. این رنگ برای اتاق بازی کودکان هم مناسب به نظر می‌رسد. اما در صورتیکه در دوران بارداری اضافه‌وزن دارید و به دنبال لاغر شدن هستید هرگز رنگ نارنجی را در دکوراسیون خانه و آشپزخانه به کار نبرید؛ چرا که نارنجی رنگی اشتهاآور است و می‌تواند اضافه‌وزن شما را به همراه داشته باشد. 
منبع : زیبامون 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.