تبیان، دستیار زندگی

جواد رضویان: توقع سیمرغ ندارم

جواد رضویان با اشاره به اینکه برای اولین فیلم سینمایی‌اش به هیچ وجه توقع کسب سیمرغ جشنواره را ندارد، گفت: من تازه وارد این عرصه شدم؛ بی‌رحمانه من را نقد کنید اما جانب انصاف را نگه‌دارید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 جواد رضویان

شامگاه شنبه - سیزدهم بهمن - فیلم «زهرمار» به کارگردانی جواد رضویان در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد و اگرچه سالن‌ها یکی از سانس‌های شلوغ این چهار روز را تجربه کردند اما رضایت حداکثری از طرف اهالی رسانه و منتقد به دست نیامد.

این فیلم که داستانش در حوزه مواد مخدر و اعتیاد بود، به عنوان یک کمدی بیشتر معرفی می‌شد ولی پیمان عباسی، نویسنده فیلم، تاکید کرد: «زهرمار» کمدی نیست و قصه کاملاً اجتماعی با محوریت معضل مواد مخدر دارد.

در این فیلم سیامک انصاری نقش یک مداح را ایفا می‌کرد و رضویان در نشست خبری فیلم درباره اینکه اثرش به فیلم‌های ضد ارزشی سبک دهه ۸۰ تمام شده است، بیان کرد: من اعتقاد ندارم «زهرمار» ضد ارزشی است و اگر چنین برداشتی شده بخاطر من است.

او هدف از ساخت این فیلم را که حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه داشته، نقد اجتماعی دانست و اینکه نشان داده شود فقر مالی یا فرهنگی می‌تواند منجر به چه چیزهایی شود.

رضویان در مورد شانس دریافت سیمرغ هم گفت: جشنواره کلاً هیجان‌انگیز است و ما مدام در حال ترشح آدرنالین هستیم. خوشحالم از دوستان که اجازه دادند در اولین تجربه کارگردانی‌ام پا به جشنواره بگذارم.

او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره انتظارش از مخاطب بعد از تماشای فیلم گفت: وقتی فیلمی با نقد اجتماعی ساخته می‌شود تلاش بر این است که یک آگاهی‌بخشی به جامعه صورت بگیرد. مکان‌هایی که در فیلم زهرمار نشان داده شد واقعاً وجود دارد.

منبع: ایسنا