تبیان، دستیار زندگی

تبیان منتشر کرد:

زندگی نامه آیت‌الله هاشمی شاهرودی

بخش اخلاق و عرفان اسلامی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در گفتگو با فرزند آیت‌الله هاشمی شاهرودی، روایتی از زندگی، تحصیل و مسئولیت کارگزار باوفای انقلاب را تشریح کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هاشمی شاهرودی
به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر هاشمی شاهرودی، فرزند مرحوم آیت الله شاهرودی در گفتگو با تبیان عنوان داشته است: «زمانی که حضرت امام به نجف تبعید شدند، حاج‌آقای شاهرودی، رابط ایشان با شهید صدر بود. حاج‌آقا در درس مرحوم امام شرکت می‌کرد و یکی از طلبه‌های فعال جلسه درس امام بود؛ امام هم نسبت به دیگر طلبه‌ها، یک نگاه ویژه‌ای به حاج‌آقا داشتند. از طرفی چون حاج‌آقا شاگرد شهید صدر بود و بر مبانی علمی ایشان تسلط داشت، واسطه انتقال پیام‌ها بین امام و شهید شده بود.
یکی از توصیه‌های شهید صدر به پدرم، حمایت از مرحوم امام بود. شهید صدر درباره مرحوم امام می‌گفتند که "ذوب شوید در ایشان چراکه ایشان در اسلام ذوب شده".
توجه کنید که شهید صدر این جمله را در شرایط اختناق شدید عراق گفته؛ شرایطی که در آن کوچک‌ترین حرکتی از نگاه صدام مخفی نمی‌ماند. اساساً صدام با شاه ایران فرق داشت؛ شاه خیلی آدم ترسویی بود، اما صدام چنین روحیه‌ای نداشت. اگر یک‌ذره به کسی شک می‌کرد، خانواده‌اش را زندانی می‌کرد و گاهی همه را می‌کشت. همان‌طور که به خاطر فعالیت‌های انقلابی حاج‌آقا، سه تا از برادرانشان را شهید کرد، درحالی‌که یکی از برادران خیلی هم حرکت‌های انقلابی خاصی نداشت.»
متن کامل گفتگوی تبیان با حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر هاشمی شاهرودی، فرزند مرحوم آیت الله شاهرودی، در بخش اخلاق و عرفان اسلامی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در دسترس علاقمندان می باشد.