تبیان، دستیار زندگی

«ماهی‌خوار و ماهی‌طلا» منتشر شد

«ماهی‌خوار و ماهی طلا» نوشته‌ی معصومه یزدانی به آموزش مهارت دوستیابی به کودکان و آموزش شیوه‌های درست تعامل اجتماعی می‌پردازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«ماهی‌خوار و ماهی طلا»
 این کتاب درباره ماهی‌خواری است که به دلیل بی پولی و خستگی تصمیم می گیرد تا به شیوه‌ جدیدی به شکار ماهی‌ها بپردازد. او که در جریان پیشرفت تحصیلی ماهی ها و هوش آنهاست مجبور به طراحی نقشه‌ دقیقی می شود  و در این میان نقشه‌ خود را بر روی یک ماهی طلایی رنگ پیاده می کند.

براین اساس کتاب«ماهی‌خوار و ماهی طلا» علاوه بر اینکه به مخاطب خود شیوه تعامل درست، شناخت خطرهای پیش رو و کمک گرفتن از افراد امین را می آموزد، ‌به والدین تاکید می کند که نقش  آموزش صحیح را جدی بگیرند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:«برای همین نشست لب برکه و اصلا هم مثل مرغ ماهی‌خوار توی کلیله و دمنه گریه‌زاری نکرد، چون قبلش سرش را توی آب برکه کرده بود و خرچنگ پیر را دیده بود که داشت به بچه ماهی‌ها درس «چگونه گول ماهی خوار را نخوریم؟» می‌داد.  مرغ ماهی خوار می خواست راهش را بکشد و برود سراغ یک برکه‌ دیگر که گوشه‌ی برکه موج برداشت و سر ماهی طلا از آب بیرون آمد.»

این کتاب که تصویرسازی آن را طراوت جلالی فراهانی برعهده داشته است، مناسب  کودکان 7 سال به بالا منتشر شده است و  با تلفیق داستان‌های کهن و معضلات امروزی تلاش می‌کند تا به کودکان مهارت‌های رفتاری را بیاموزد.

گفتنی است این کتاب در قالب مجموعه‌ای با عنوان «وقتی من این شکلی ام!» منتشر شده و هر کتاب هویت مستقل دارد.

 علاقمندان می توانند این کتاب را که کاغذ آن از جنگل‌های پایدار تهیه شده به قیمت 10 هزار تومان خریداری نمایند.

منبع: مهر