تبیان، دستیار زندگی

تعیین تکلیف عمره در سال ۹۸

نماینده ولی فقیه در امور حج از توافق اولیه با سوریه برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به این کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد که عمره بعد از حج ۹۸ برقرار شود و گفت: برای کاهش نرخ ارز حج و هزینه سفر عتبات تلاش می‌کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قاضی عسکر
حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر در همایش روحانیون و مداحان کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات که در شهر مشهد برگزار شد، با بیان اینکه ظرفیت سفر به عتبات عالیات در طول سال و ایام اربعین به بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد، تاکید کرد: مجموعه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در تلاش اند تا هزینه سفر به عتبات عالیات بیش از حد، افزایش نیابد.

او با بیان اینکه در بخش‌های تأمین امنیت، بیمه، تغذیه و ارائه خدمات پزشکی به زائران اقدامات مناسبی در حوزه عتبات صورت گرفته است، اظهار کرد: در صورت کاهش هزینه، مردم از سفر به عتبات استقبال بیشتری خواهند کرد. برای تحقق این هدف جلسات متعددی در دو ماه گذشته با مسؤولان حج و زیارت استان‌ها و شرکت های زیارتی برگزار و تاکید شده است که در خصوص نحوه و مدت سفر زائران تغییراتی ایجاد کنند تا در انتخاب تنوع بیشتری داشته باشند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به تحولات ایجاد شده در قیمت ارز، سیاست مجموعه بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت را دریافت قیمت تمام شده از حجاج عنوان کرد و گفت: طبیعتاً برای زائرانی که در سالهای ۸۵ و ۸۶ ثبت نام کرده‌اند پرداخت هزینه سفر حج با نرخ امروز ارز مشکل است، لذا در تلاش هستیم تا نرخ مناسب تصویب و ابلاغ شود.

وی تغییرات بهینه در سیاست‌های خدمت رسانی به حجاج را در راستای تسهیل سفر حج و صرفه جویی در حوزه‌های مختلف دانست و افزود: در دیدگاه مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت سفر حج به هیچ وجه انتفاعی نیست و مبنای قیمت گذاری حج تمتع آینده هم، هزینه تمام شده است.

قاضی عسکر با اشاره به اینکه در اولین جلسه مذاکره آقای رشیدیان، رئیس سازمان حج با وزیر حج عربستان تفاهم نامه حج بین مسؤولان دو کشور امضا و امتیازهای خوبی دریافت شد، یادآوری کرد: علاوه بر تأمین امنیت و رعایت کرامت و عزت حجاج ایرانی، دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان فعال شده و قرار است پروازهای حجاج هم به نحوی برنامه ریزی شود تا مدت زمان حضور زائران در عربستان که سال گذشته بین ۲۹ تا ۴۲ روز بود، به حداقل برسد.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه حدود ۶ میلیون نفر برای سفر عمره ثبت نام کرده و در نوبت قرار دارند، ابراز امیدواری کرد: سفر عمره بعد از سفر حج تمتع ۹۸ راه اندازی شود.

او همچنین تحولات صورت گرفته در سوریه را نتیجه فداکاری‌ها و رشادت‌های مدافعان حرم، نیروهای مردمی و ارتش سوریه دانست و با اشاره به فروپاشی گروهک داعش، گفت: با بازگشت امنیت به سوریه، کشورهایی که به دنبال تغییر نظام در این کشور بودند اکنون برای بازگشایی مجدد سفارت خانه‌هایشان در دمشق از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

قاضی عسکر با اشاره به مذاکرات انجام شده با شورای عالی امنیت ملی و سفر اخیر آقای رشیدیان، رئیس سازمان حج وزیارت به دمشق برای بررسی امکان راه اندازی سفر زائران به سوریه، افزود: در این زمینه توافقاتی صورت گرفته است و در صورت تأمین امکانات و زیرساخت‌های لازم، زمینه این سفر فراهم خواهد شد.

منبع: ایسنا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.