تبیان، دستیار زندگی

آل سعود حج پاکستانی‌ها را گران کرد

با وجود آنکه اپوزیسیون پاکستان، افزایش تعرفه حج را رد کرده و خواستار اصلاح آن شده اما دولت عربستان حاضر نیست این تعرفه را کاهش دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هزینه حج و پاکستان
با اینکه اپوزیسیون پاکستان، افزایش هزینه حج را رد کرده و خواستار اصلاح آن شد اما دولت عربستان حاضر نیست این تعرفه را کاهش دهد.

دولت پاکستان تعرفه حج در سال 2019 را اعلام کرده که طبق این لیست هزینه حج برای ساکنین شمال کشور به مبلغ 436975 روپیه و برای ساکنین جنوب 426975 روپیه است.

این تعرفه در حالی افزایش 63 درصدی داشته که سال گذشته و در دوران نخست وزیر سابق پاکستان نواز شریف تعرفه حج 280000  روپیه اعلام شده بود.

مخالفین دولت می گویند : دولت باید هزینه هایی را به عنوان کمک مالی به حجاج اعطا کند که البته تا کنون با این موضوع موافقت نشده است.

«شهریار آفریدی»وزیر کشور پاکستان دلیل اصلی گران شدن سفر حج در پاکستان این است که عربستان حج را برای پاکستانی‌ها گران کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه دولتی سعودی بسته سفر حج را گران تر کرده و همین باعث افزایش بی سابقه نرخ‌ها شده است.

آفریدی تأکید کرد: 70 درصد مخارج حج از سوی عربستان تعیین می شود و ماهیچ کنترلی بر آن نداریم و نمی توانیم قیمت ها را ثابت نگاه داریم.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های پاکستان خبر سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به اسلام‌آباد و سرمایه‌گذاری کلان وی را بزرگنمایی می‌کنند.

عربستان 2 میلیارد دلار به حساب بانک مرکزی پاکستان واریز و اعلام کرد که کمک‌های مالی بیشتر و نفت با بازپرداخت بلند مدت در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.