تبیان، دستیار زندگی

جراح دهان، فک و صورت مطرح کرد

امکان بازسازی سه بعدی صورت با فلز تیتانیوم در کشور

جراح دهان، فک و صورت با اشاره به امکان بازسازی سه بعدی صورت با فلز تیتانیوم جهت کمک به بیمارانی که بافت صورت آنها به دلیل تصادف یا سرطان دچار آسیب شده است گفت: تشخیص به موقع کلید درمان موفقیت آمیز سرطان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امکان بازسازی سه بعدی صورت با فلز تیتانیوم در کشور
محسن عباسی در آستانه برگزاری هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت ارتباط با تومورهای سر و گردن اظهار داشت: این مسئله از طریق خود مراقبتی به میزان بسیار زیاد قابل پیشگیری است و هر چه افراد نسبت به مشکلات غیر عادی در بدن خود حساس باشند و زودتر به پزشک مراجعه کنند درمان آنها با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود .

دبیراجرایی هفدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت گفت: آنقدر که تومورهای سر و گردن می‌تواند فرد را دچار آسیب کند و درگیر سازد ، تومورهای سایر قسمت‌های بدن شاید چنین شرایطی را برای فرد ایجاد نکنند به طور مثال فردی که دچار سرطان استخوان در پا شده، در صورت قطع پا می تواند با استفاده از پروتز به راه رفتن خود ادامه دهد، اما فردی که در اثر سرطان فک، قسمت یا تمامی استخوان فک خود را از دست میدهد، دچار مشکلات عدیده ای در ظاهر، جویدن و تکلم می شود که منجر به افت کیفیت زندگی می‌شود.

وی به موضوع بازسازی سه بعدی جهت کمک به بیماران دچار تومورهای سر و گردن اشاره کرد و گفت: این موضوع یک تکنولوژی جدید است که خوشبختانه طی سالهای گذشته به کشور ما وارد شده و به کمک بیماران آمده است.
 عباسی به ذکر مثالی اشاره کرد و گفت: اگر فردی در تصادف رانندگی گونه سمت چپ خود را از دست داده باشد با استفاده از تکنولوژی جدید  از روی گونه سمت سالم یک گونه قرینه و دقیق با استفاده از تیتانیوم ساخته شده و در ناحیه آسیب دیده قرار داده می شود.

 این جراح دهان، فک و صورت خاطرنشان کرد: همه این مباحث و دستاوردهای نوین در کنگره امسال در قالب دهها سخنرانی و گارگاه آموزشی ... با حضور اساتید و صاحبنظران مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.
منبع: فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.