تبیان، دستیار زندگی

تبیان آموزش می دهد؛

تمرینی برای نمایش احساسات

بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مقاله ای روش های ابراز احساسات به همسر را آموزش داده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
همسرانه
 به گزارش روابط عمومی، هدی سادات پاک نهاد در بخشی از متن این مقاله آورده است: «عشق و محبت یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مسائل برای دوام زندگی مشترک است؛ عشق هم برای دوام آوردن، نیاز به ابراز شدن دارد اما گاهی بروز آن برای برخی از زوجین سخت است. دشواری در ابراز عشق از سوی همسران دلایل مختلفی دارد:
- برخی از افراد به دلیل خجالتی بودن نمی‌توانند به دیگران ابراز علاقه کلامی داشته باشند. برخی دیگر در دوران کودکی از ابراز عشق از طرف والدین محروم بوده‌اند و این مسئله باعث شده است تا ندانند چگونه باید عواطف‌شان را به دیگران نشان دهند.
- سخت بودن ابراز عشق به همسر گاهی نشأت گرفته از باورهای نادرست است؛ برخی از افراد معتقدند بروز محبت به همسر باعث بالا رفتن سطح تقاضا و خواسته‌­های همسرشان می‌­شود. یا برخی محبت کردن را دلیل احساس نیاز اطرافیان به آنها می‌دانند مثلاً به همسرتان محبت می‌کنید و در جواب می‌شنوید: "چیه مهربون شدی چیزی میخوای؟!" متاسفانه این باورهای اشتباه است که باعث سخت شدن ابراز علاقه بین زوجین می‌شود.»
متن کامل مقاله اینترنتی جذاب و خواندنی «ابراز محبت را چگونه یاد بگیریم؟» در بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در دسترس علاقمندان خواهد بود.