تبیان، دستیار زندگی

بازی های دوستانه ضعیف به تیم ملی آسیب زد

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: برگزاری بازی های دوستانه ضعیف پیش از جام ملت های آسیا باعث شد تا کادرفنی تیم ملی ایراد های تیم خود را نشناسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فوتبال
همایون شاهرخی در خصوص شکست ایران مقابل ژاپن و حذف از جام ملت های آسیا گفت: در خصوص تیم ملی حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد اما در ابتدا باید از کادرفنی، بازیکنان و همه عوامل تشکر کنم که در پنج بازی ملت را شاد کردند.

وی ادامه داد: در آسیا چهار حریف اصلی داریم اما با پیروزی مقابل تیم هایی چون یمن توقع مردم را زیاد بالا بردیم و به بازیکنان هم استرس وارد کردیم.
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: همه می دانستیم پیروزی مقابل تیم هایی چون عمان کار مهمی نیست و باید از سد تیم هایی چون ژاپن بگذریم که متاسفانه در این کار موفق نبودیم.

وی تصریح کرد: یکی از ایراد های اصلی تیم ملی این بود که کادرفنی همیشه دوست داشت با تیم های ضعیف بازی دوستانه برگزار کند. تیم ملی به خاطر عدم برگزاری بازی های دوستانه مهم نتوانست ایرادات خط دفاعی خود را پیدا کند.
شاهرخی اظهار داشت: وقتی تیم ملی مقابل عمان چند موقعیت گلزنی به حریف می دهد یعنی در کار دفاعی دچار مشکلات جدی است. اگر پیش از بازی ژاپن هم شانس با تیم ملی همراه نبود احتمال داشت خیلی زودتر از جام ملت ها کنار برویم.

وی در خصوص روحیه پرخاشگرانه بازیکنان تیم ملی در دیدار مقابل ژاپن گفت: هر بازیکنی برای الگو گرفتن به سرمربی خود نگاه می کند و بی تردید اعتراض های همیشگی کارلوس کی روش به داوران، به بازیکنانش منتقل شده بود و در نهایت باعث آن اشتباهات وحشتناک در دیدار مقابل ژاپن شد.
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص جدایی کی روش اظهار داشت: مطمئن باشید اگر در فدراسیون فوتبال نظم و انضباط وجود داشته باشد هر مربی می تواند در ایران با قدرت کار کند.

وی تصریح کرد: در میان پنج تیم برتر آسیا قرار داریم و مربیان زیادی دوست دارند در تیم ملی ایران کار کنند. برخلاف تصور کادرفنی و رنکینگ فیفا ما تیم اول آسیا نیستیم و این فقط آمارهای اشتباهی است که فیفا داد.
شاهرخی گفت: امیدوارم فدراسیون فوتبال به اندازه داشته هایش سرمربی انتخاب کند و به سراغ گزینه های عجیب نروند. کی روش هم روز اولی که به ایران آمد بسیار فرمان می برد اما انقدر مدیران ما مقابل او ضعف نشان دادند تا رفتار او به شکل دیگری تغییر کرد.
منبع:خبرگزاری ایرنا