تبیان، دستیار زندگی

تولید انبوه حافظه ۱ ترابایتی

کمپانی کره ای امروز از آغاز تولید انبوه چیپ های حافظه ۱ ترابایتی پر سرعت «eUFS» خبر داده که بدون اشغال فضای بیشتر در موبایل، حافظه داخلی این دستگاه ها را به سطح جدیدی ارتقا می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حافظه
کمپانی های تولید کننده موبایل برای افزایش سهم خود از بازار به دنبال بهبود کیفیت گوشی از نظر تصویربرداری و پردازش داده هستند اما همزمان با توسعه دوربین های چندگانه با کیفیت بالا، نیاز به فضای بیشتر برای ذخیره فایل ها نیز افزایش یافته و حالا سامسونگ گام بزرگی را برای بهبود این بخش برداشته است.

سامسونگ در بیانیه خود تاکید کرده که تجربه ای مشابه با استفاده از نوت بوک را برای کاربران موبایل به ارمغان می آورد. به لطف حافظه ۱ ترابایتی کاربران قادر به ذخیره ۲۶۰ ویدیوی ۱۰ دقیقه ای با رزولوشن 4K خواهند بود و این در حالی است که در موبایل های مجهز به حافظه های پر کاربرد ۶۴ گیگابایتی تعداد این ویدیوها از ۱۳ مورد فراتر نخواهد رفت.  حافظه ۱ ترابایتی eUFS علاوه بر افزایش ظرفیت، سرعت بسیار بالاتری را نیز به همراه دارد و به گفته سامسونگ نرخ انتقال آنها  ۱۰ برابر سریعتر از کارت های microSD کنونی است. نسخه ۵۱۲ گیگابایتی فعلی این چیپ ها از  سرعت خوانش اطلاعات ۸۶۰ مگابایت در ثانیه و همچنین نرخ نوشتن داده ۲۵۵ مگابایت در ثانیه بهره می برد.

در حال حاضر شایعات بسیاری پیرامون ویژگی های شاخص سری پرچمدار گلکسی اس ۱۰ و از جمله تجهیز آنها به دوربین اصلی ۴ گانه و سلفی دوگانه به گوش می رسد، چنین پیکربندی مستلزم حافظه داخلی با ظرفیت و سرعت بالا خواهد بود.
منبع:دیجیاتو

سامسونگ تقاضای بالایی را برای این نوع چیپ ها پیش بینی کرده و به همین خاطر در نیمه اول سال ۲۰۱۹ تجهیزات بیشتری را به تولید حافظه ۱ ترابایتی eUFS اختصاص خواهد داد.
منبع: