تبیان، دستیار زندگی

گلبانگ انقلاب ۱۳ بهمن در مدارس

رئیس کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تشریح جزئیات برنامه‌های دانش‌آموزی دهه فجر پرداخت و گفت: گلبانگ انقلاب ۱۳ بهمن ماه در مدارس کشور نواخته می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پرچمپرچم
علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه اقدامات چند اقدام تمهیدی داشتیم که کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی را تشکیل دادیم و سیاست‌ها و برنامه‌های را به استان‌ها ابلاغ کردیم.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ برنامه ملی و استانی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را طرح‌ریزی کردیم و بیش از ۶۰۰ پروژه آموزشی با ۲ هزار کلاس آماده افتتاح داریم.

کاظمی به برپایی جشن‌های انقلاب در ۱۰۰ هزار مدرسه کشور اشاره کرد و گفت: مدارس متناسب با شرایط بومی، از یک تا چند برنامه برگزار می‌کنند.

وی به نواختن گلبانگ انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه روز ۱۲ بهمن امسال مصادف با جمعه است، گلبانگ انقلاب ۱۳ بهمن نواخته می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی به هفته سرود و تئاتر مدارس اشاره کرد و افزود: هفته سرود و تئاتر مدارس از ۱۳ تا ۱۸ بهمن در مدارس اجرا می‌شود که محتوای آن با رویکرد انقلاب اسلامی تهیه شد و در اختیار مدارس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مدرسه‌ای چهل سال مجاهدت و دستاوردهای انقلاب یا عنوان قله‌های افتخار در دهه فجر برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه در تمام مناطق آموزش و پرورش و مدارس کشور برگزار می‌شود.

کاظمی به برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در دهه فجر در ۴ هزار مدرسه دوره متوسطه دوم توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و برپایی نمایشگاه بر قله‌های عزت در مدارس توسط بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری آینه زمان(به سبک روح الله)، برپایی نمایشگاه مشاغل و برگزاری مسابقات مختلف برای فرهنگیان و برگزاری مدرسه تمدن‌ساز از نمونه برنامه‌هاست که در دهه فجر برگزار می‌شود.
منبع:خبرگزاری فارس