تبیان، دستیار زندگی

ازدواج کردن با زنان باهوش عمر را بالا می برد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردانی که با زنان تحصیلکرده و با ضریب هوشی بالا ازدواج می‌کنند عمر طولانی‌تر و زندگی بهتری دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زنان تحصیل کرده، باهوش، مردان، کیفیت زندگی، سلامت، اعضای خانواده، خانواده ایرانی، جوان و ازدواج

زنانی که دارای تحصیلات بالاتر هستند بیش از دیگر زنان از رژیم‌های غذایی سالم، درمان‌های پزشکی و رعایت نکات بهداشتی مطلع هستند و به همین دلیل می‌توانند کیفیت زندگی همسر و فرزندان خود را به‌طور قابل‌توجهی بهبود ببخشند. این زنان برای خود و همسران‌شان برنامه غذایی خوبی تدارک می‌بینند و بیشتر مراقب عاداتی هستند که باعث به خطر افتادن سلامت می‌شود. در این تحقیق که روی بیش از 1/5 میلیون نفر صورت گرفته مشخص شد میزان تحصیلات زنان بسیار بیشتر از مردان روی کیفیت زندگی و داشتن عمر طولانی‌تر موثر است.

زنان به‌طور سنتی بیش از مردان وظایف خانه و خانواده را به دوش می‌کشند و به همین دلیل میزان تحصیلات زنان بیشتر از مردان روی کیفیت زندگی موثر است. برای مثال در صورتی که زنان اطلاعات کافی در مورد مواد غذایی و خواص آن داشته باشند می‌توانند رژیم غذایی سالم‌تری برای خانواده خود فراهم کنند و به این ترتیب به سلامت اعضای خانواده کمک کنند.
زنانی که تحصیلات بالاتری دارند همچنین اطلاعات کامل‌تری در مورد داروها و مسائل بهداشتی دارند می‌تواند کمک بسیار موثری به پیشگیری از بیماری‌ها در میان اعضای خانواده کند.


منبع:اطلاعات
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.