تبیان، دستیار زندگی

"سال مرگ دختر عمه‌ها" آماده انتشار

مرتضی بخشایش یک مجموعه شعر و مجموعه داستان آماده چاپ دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 مرتضی بخشایش
 مرتضی بخشایش شاعر و نویسنده، درباره این دو کتاب توضیح داد: مجموعه داستان "سال مرگ دختر عمه‌ها" را آماده انتشار دارم که شامل چهار داستان با عناوین "هفته خاکستری"، "مهمانی سمیرا"، "مرثیه‌ای برای انار" و "سال مرگ دختر عمه‌ها" است.

او به لحاظ محتوایی داستان‌های این مجموعه را به هم نزدیک دانست و افزود: فضای داستان‌ها زندگی امروزی است و درباره یکسری حسرت‌ها، از دست دادن‌ها و از دست رفتن‌ها گفته‌ام. این داستان‌ها را دو سال پیش نوشته‌ام.

بخشایش که این روزها تمرکز خود را بر جمع کردن و آماده‌سازی مجموعه شعری با عنوان "پسرها مرده‌اند زهرا" گذاشته است، گفت: شعرهای این مجموعه که ممکن است عنوان آن تغییر کند بیشتر فضای جنگ و اتفاقات تلخی که در اطراف دنیا اتفاق می‌افتد را در برمی‌گیرد.

او اضافه کرد: بعضی شعرهای این مجموعه حدود چهار و پنج سال پیش سروده شده‌اند و تعدادی از آن‌ها نیز جدیدتر هستند. اما اشعاری که تم آن‌ها به هم نزدیک است را برای چاپ انتخاب کرده‌‌ام. کتاب "پسرها مرده‌اند زهرا" حاوی 35 شعر است.

آخرین کتاب بخشایش مجموعه شعر "زیبایی‌ات به وقت محلی" است که توسط نشر روزنه منتشر شده. 40 شعر سپید این اثر محتوای عمدتا عاشقانه دارند.

مرتضی بخشایش متولد سال 1357، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه تهران است. "عاشقانه‌های مصدق" در سال 1388 از او به چاپ رسیده که جزو نامزدهای نهایی جایزه‌ شعر نیما نیز بوده است. "پله‌ها را مواظب باش مرضیه" و "تنهایی دونفره" از دیگر آثار منتشر شد او محسوب می‌شوند.


منبع: هنر آنلاین