تبیان، دستیار زندگی

چگونه انرژی مثبت را در خانه افزایش دهیم؟

5 راه برای داشتن آرامش بیشتر در خانه

خانه شما باید پناهگاه امنی باشد که در آن احساس راحتی و آرامش کنید اما گاهی فضای خانه کلافه کننده است...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
انرژی مثبت، انرژی منفی، اعضای خانواده، آرامش، روشنایی،خلق و خو، نورخورشید، آثار هنری، گیاهان،اتاق خواب، عطر، خوشبختی، سلامتی، رنگ کردن، زیبایی، زندگی زیبا
جهان پیرامون ما سرشار از انرژی‌های مثبت و منفی است که بر زندگی ما اثر می‌گذارد. گاهی اتفاقات و حوادث تلخ مثل بیماری یکی از اعضای خانواده در زندگی‌مان، انرژی های منفی تولید می‌کند که وجود این انرژی‌ها در خانه باعث پژمرده شدن گیاهان، دعوا و اختلافات خانوادگی، شکستن برخی وسایل ازجمله ظروف و ... می‌شود؛ اینجاست که باید برای از بین بردن انرژی منفی و افزایش انرژی مثبت در خانه اقدامی انجام دهید. خوشبختانه راهکارهایی برای ورود انرژی مثبت به خانه وجود دارد که ما به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

1-روشنایی را به خانه بیاورید

نور و روشنایی کم می‌تواند انرژی منفی را جذب و خلق‌وخوی شمارا تحت تأثیر قرار ‌دهد؛ همچنین روشنایی کم در خانه باعث احساس ناامیدی و یأس می‌شود لذا در طول روز از نور طبیعی خورشید استفاده کنید؛ نور خورشید با تولید ویتامین D تأثیر زیادی در کاهش افسردگی و افزایش انرژی و شادی دارد. همچنین در مناطق فاقد پنجره، استفاده از لامپ‌های نمکی Himalayan  برای پاک کردن انرژی منفی، استرس و آلاینده‌های هوا می‌تواند پیشنهادهای خوبی باشد.

5 راه برای داشتن آرامش بیشتر در خانه

2-گیاهانی که انرژی مثبت را به خانه می‌آورند

وجود گیاهان در خانه علاوه بر بهبود کیفیت هوا و زیبایی، باعث حفظ سلامتی و افزایش انرژی مثبت در خانه می‌شود. «برخی از گیاهان تأثیر زیادی در افزایش انرژی مثبت دارند که عبارت‌اند از:

یاسمین
گیاه یاسمن، عشق را در خانه به ارمغان می‌آورد و باعث افزایش انرژی مثبت و بهبود روابط می‌شود. این گیاه را درجایی که بیشتر وقت خود را در آنجا صرف می‌کنید، بگذارید.

اسطوخدوس
به بالشت خود کمی اسطوخودوس بزنید تا راحت‌تر بخوابید. این گیاه در اتاق‌خواب باعث درمان افسردگی، آرامش ذهن و افزایش شادی می‌شود.

آلوئه ورا
این گیاه انرژی منفی را دفع می‌کند و پس از جذب انرژی‌های منفی به خود، پژمرده می‌شود.

رز ماری
رز ماری هوا را پاک می‌کند، شمارا از بیماری‌های مختلف محافظت و خواص درمانی زیادی دارد. همچنین خلق‌وخو و حافظه را بهبود می‌بخشد.

ارکیده
ارکیده گیاهی با عمر طولانی است که انرژی در اتاق را بهبود می‌بخشد و اکسیژن را در طول شب آزاد می‌کند، بنابراین بهتر است آنها را در اتاق‌خواب نگه‌دارید. همچنین عطر خوشایند آنها باعث بهبود خلق‌وخوی شما می‌شود.»(1)


5 راه برای داشتن آرامش بیشتر در خانه

3-آثار هنری را در خانه آویزان کنید

آویزان کردن آثار هنری  به دیوارها، راه مؤثری برای جذب انرژی مثبت به خانه است؛ حتی گاهی نقاشی‌هایی که توسط بچه‌ها و یا نوه‌ها کشیده شده را در چشم‌اندازهای قابل دید مثل یخچال، فریزر و دیوارهای اتاق‌خواب قرار دهید؛ دیدن برخی تصاویر، شمارا یاد فرد موردعلاقه‌تان می‌اندازد و احساس مثبتی را به شما منتقل می‌کند.

5 راه برای داشتن آرامش بیشتر در خانه

4-از عطر استفاده کنید

 آروماتراپی (عطر درمانی) می‌تواند باعث ایجاد احساس خوشبختی و بهبود سلامتی انسان‌ها شود. علاوه بر این پخش شدن بوی عطر در فضا بلافاصله باعث ایجاد انرژی مثبت در خانه می‌شود لذا یک روغن اسانس خوش‌بو مانند اسطوخدوس، رزماری یا نارنگی را انتخاب و آن را در فضای خانه پخش‌کنید.

5 راه برای داشتن آرامش بیشتر در خانه

5-تغییر رنگ در فضای خانه

تغییر رنگ یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای واردکردن انرژی مثبت به خانه است. حتماً لازم نیست رنگ دیوارها را تغییر دهید بلکه با عوض کردن روتختی، بالشت، رومیزی و... هم می‌توانید رنگ‌های انرژی‌بخش را به ارمغان آورید. ثابت‌شده است که رنگ‌ها به خصوص سبز، زرد و قرمز تأثیر فوق‌العاده مثبتی را در بر خلق‌وخوی، انرژی و شادی دارند.

5 راه برای داشتن آرامش بیشتر در خانه

یک‌خانه سرشار از انرژی مثبت می‌تواند اثرات زیادی بر روی خوشبختی و سلامتی افراد داشته باشد که این 5 راهنمایی ساده می‌تواند به شما کمک کند تا انرژی مثبت را در خانه ایجاد کنید.


منبع:

1- ترجمه شده از "10 Ways to Bring Positive Energy Into the Home" که در سایتcommhealthcare منتشره شده است.
2- ترجمه شده از" 7 Plants That Attract Positive Energy In Your Home And Office!» که در سایت apartmentsinmiramar منتشرشده است.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.