تبیان، دستیار زندگی

اجرای سرود ۴۰هزار نفری بچه‌های مسجد در ۴۰۰نقطه کشور

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اجرای سرود ۴۰ هزار نفری در ۴۰۰ نقطه کشور خبر داد و گفت که این مراسم ۱۲ بهمن در حرم امام راحل برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت اسلام حبیب‌رضا ارزانی

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی سخنانی گفت: مساجد در جریان انقلاب اسلامی باز تعریف و علاوه بر این، نهادهایی برای نهادینه کردن مفاهیم انقلابی راه‌اندازی شد که یکی از آنها تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سجا گفت: سامانه سجا (بچه‌های مسجد) یا همان پورتال جامع کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای شفاف‌سازی هرچه بیشتر در ابتدای سال 97 فعال شد و تا امروز 22 هزار و 960 کانون فرهنگی هنری و یک میلیون و پانصد و پنجاه شش هزار و نهصد پنجاه و یک عضو در این سامانه ثبت‌نام کردند که تعداد آمار این کانون‌ها تا پایان سال به 25 هزار خواهد رسید.

حجت‌الاسلام ارزانی از افتتاح 640 کانون فرهنگی هنری جدید در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: بخش زیادی از این کانون‌ها تأسیس شده و تا پایان سال تعداد کانون‌های جدید به یک هزار افزایش می‌یابد. طرح "هر مسجد یک خبرنگار" نیز در 40 نقطه کشور با آموزش 40 خبرنگار آغاز می‌شود و در مجموع تعداد خبرنگاران تحت آموزش به 16000 خبرنگار خواهد رسید. این خبرنگاران بین 15 تا 18 و نهایتاً 21 سال سن دارند.

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به سیزدهمین دوره برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان گفت: امسال سیزدهمین دوره این جشنواره با شعار هنر در خدمت قرآن آغاز شد و شرکت‌کنندگان باید در بازه سنی 7 الی 16 و 16 الی 30 حضور پیدا کنند. تاکنون بیش 32 هزار و 600 نفر در این دوره از جشنواره ثبت‌نام کردند، این در حالی است که سال گذشته 176 هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند و امسال به طور تقریبی حجم شرکت کنندگان افزایش یافته است.

وی افزود:‌ یکی از برنامه‌های ما ورود به ژرفای قرآنی بود. ما با این شعار در حوزه صحیفه سجادیه اقداماتی انجام دادیم که یکی از آنها راه‌اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در قم بوده است. در پنج سال گذشته مسابقه تفسیر کوتاه جزء 5 تا 6 قرآن را برگزار کردیم که امسال 75 هزار نفر برای شرکت در این مسابقه قرآنی ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته رشد 10 برابری داشته است.

اجرای سرود 40 هزار نفری در 400 نقطه کشور

حجت‌الاسلام ارزانی از اجرای سرود 40 هزار نفری در چهلمین طلیعه انقلاب خبر داد و گفت: یکی از برنامه ما که امسال برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، اجرای سرود 40 هزار نفری بچه‌های مسجد در 400 نقطه کشور به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار "نغمه‌های آسمانی توسط آسمانی‌ها" است. پنج کمیته فنی و هنری، ارتباطات و اطلاع‌رسانی، ساماندهی و شبکه‌سازی، پشتیبانی و کمیته اجرایی و هماهنگی امور استان‌ها در ستادعالی شکل گرفته که کار برنامه‌ریزی این رویداد را بر عهده دارند.

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اضافه کرد: این برنامه در استان تهران همزمان با لحظه ورود امام خمینی (ره) به کشور رأس ساعت 9:33 روز 12 بهمن در حرم امام راحل برگزار می‌شود. افرادی که اجرای این گروه را برعهده دارند، بین 7 تا 40 سال سن دارند.

حجت‌الاسلام ارزانی شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی با کتابخوانی را شعار بعدی دانست و خاطرنشان کرد: هفت هزار و 310 کتابخانه مخزن‌دار و 6 هزار و 639 کتابخانه قفسه باز در مساجد فعالیت دارند و 6 هزار و 597 کتابدار نیز به صورت افتخاری و بی‌هیچ چشمداشتی و مخلصانه در این کتابخانه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی گفت: طرح شنبه‌های با کتاب را امسال در 200 مسجد اجرا می‌شود که اصل این طرح ابتدا در مسجدی در دلیجان اجرا شد و ائمه جماعات بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء یک کتاب را در قالب این طرح معرفی می‌کنند. همچنین اقدام دیگر ما در حوزه کتاب، ارسال 40 کامیون کتاب در نیمه اول سال بود و بقیه کتاب‌ها نیز در اسفندماه سال جاری و همزمان با سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری به کتابخانه‌های مساجد کشور ارسال می‌شوند.


منبع: تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.