تبیان، دستیار زندگی

کشف بقایای تاردیگریدها در اعماق دریاچه قطب جنوب

دانشمندان بقایای “تاردیگریدها” را که به مدت هزاران سال در عمق دریاچۀ قطب جنوب حفظ شده بود را کشف کردند. تاردیگریدها یک جانور آبزی کوچک با هشت پا هستند. این گونه جانوری متعلق به شاخه‌ ای از پوست‌ اندازان است که کُندرو-تباران نامیده می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کشف بقایای تاردیگریدها در اعماق دریاچه قطب جنوب
به گزارش بیگ بنگ، این موجودات سال‌ هاست که توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است. بدن این موجودات قادر به تحمل وضعیتی است که هیچ موجود زنده شناخته شده دیگری در آن قادر به ادامه حیات نیست. محققان با پروژه علمی دسترسی به بستر دریاچه مرسر در قطب جنوب دریافتند که بقایای این موجودات در اعماق این دریاچه در زیر توده‌های یخ جای گرفته است.
دانشمندان بقایای این حیوانات کوچک را که دارای ابعادی به طول ۰٫۱ میلی‌متر تا ۱٫۵ میلی متر بودند، پس از بررسی گل موجود در زیر این بستر یخی کشف نمودند. این گل حاوی بقایای جلبک‌ هایی بود که میلیون‌ ها سال پیش، زمانی که قطب جنوب بسیار گرمتر از امروز بود در آن زندگی می کردند. علاوه بر این گل که شامل بقایای تاردیگریدها بود، محققان برخی گیاهان، قارچ‌ها، یک نوع میگو و یک نوع ارگانیزم دیگر با موهای ظریف را نیز کشف کردند. “این یافته‌ها نشان می دهند که حیات ممکن است در زیر این قطعات یخی پیچیده‌ تر از آن چیزی باشد که قبلا دانشمندان تصور می کردند.

چگونه موجودات باستانی در اینجا زندگی می کردند؟
دانشمندان نمی دانند که ارگانیسم ها در این دریاچه یخی زندگی می کردند یا نه، اما آن ها گمان می کنند که این موجودات ممکن است در حوضچه‌ های نزدیک به دریاچه که گرم‌ تر بودند زندگی می نمودند و پس از آن به دریاچه نقل مکان کردند. آن ها ممکن است از طریق رودخانه‌ ها به درون بستر یخی سرازیر شده باشند. و پس از آن در همان جا یخ زده باشند.
پژوهش‌ های پیشین یز نشان داده بود که این موجودات در دمای منفی ۲۷۳ درجه سانتی گراد و دمای جوش آب ۹۵ درجه سانتی گراد زنده می‌ مانند. همچنین بدن بسیار کوچک این جانوران قادر به تحمل فشار بسیار زیاد کف اقیانوس‌ هاست. با این کشف شاید پژوهش‌ های آینده برای جستجوی حیات در قمرهای یخی مثل اروپا، یا گانیمد که در اعماق خود اقیانوس مایع دارند، جذاب‌ تر شود.

مطالب مطالب:
کشف دریاچه‌ ای از آب مایع در مریخ
دریاچۀ آب مایع در مریخ چگونه کشف شد؟

منبع: https://bigbangpage.com