تبیان، دستیار زندگی

تبیان معرفی کرد؛

مرموزترین سیاست‌مدار انقلاب مشروطه

بخش اعتقادات شیعه وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مقاله ای به معرفی سیدحسن تقی‌زاده؛ مرموزترین سیاست‌مدار انقلاب مشروطه، پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سیدحسن تقی زاده
به گزارش روابط عمومی، بررسی و نقد سرگذشت تقی‌زاده و افراد مشابه او ازاین‌جهت اهمیت دارد که نشان می‌دهد چگونه شخصیتی که قابلیت دارد قهرمان ملی و دینی شود، به‌یک‌باره مسیر زندگی خود را تغییر داده و در جریانی مخالف مصالح کشور قرار می‌گیرد.
به همین منظور، علیرضا پیوگانی در بخشی از متن این مقاله آورده است: «تاریخ معاصر ایران، صدها رجل سیاسی تأثیرگذار به خود دیده است که هرکدام در جهت‌دهی به سیاست، فرهنگ و اقتصاد کشور، اندیشه منحصربه‌فردی داشته‌اند. برخی از مردانِ سیاست سنت‌اندیش بودند و برخی تجددخواه؛ برخی انقلابی بودند و برخی محافظه‌کار؛ عده‌ای ضد اندیشه و نفوذ بیگانه بوده‌اند و برخی دل‌باخته ابرقدرت‌های غرب و شرق جهان.
در بین سیاست‌مداران مؤثر تاریخ، برخی شخصیت مرموز و پیچیده‌ای داشته‌اند و به همین دلیل تاریخ‌دانان در تحلیل ابعاد زندگی آن‌ها کمتر به‌اتفاق نظر می‌رسند. سیدحسن تقی‌زاده از رجال نامدار مشروطه، یکی از چهره‌های مرموزی است که باگذشت نیم‌قرن از مرگش، هنوز درباره نقش او در برخی از معادلات سیاسی کشور، ازجمله دخالت داشتن در شهادت سید عبدالله بهبهانی مبهم باقی‌مانده است.»
شایان ذکر است، متن کامل مقاله جالب و خواندنی «مرموزترین سیاست‌مدار انقلاب مشروطه/مردی که مسیر مشروطه را تغییر داد» در بخش اعتقادات شیعه وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در دسترس علاقمندان قرار دارد.