تبیان، دستیار زندگی

مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو:

70 درصد از جمعیت کشور دچار کمبود ویتامین D هستند

مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: به دلیل تغییر در سبک زندگی ۷۰ درصد از جمعیت کشور دچار کمبود ویتامین D و ۴۰ درصد مبتلا به فقر آهن هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
70 درصد از جمعیت کشور دچار کمبود ویتامین d هستند
وحید مفید در حاشیه گردهمایی تولیدکنندگان صنایع غذایی  اظهار داشت: صنایع تولید مواد غذایی یکی از ارکان اصلی تامین و اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی هستند.

وی افزود: حدود ۸۰ درصد از مرگ و بیماری های غیر واگیردار در کشور ناشی از بیماری های غذایی است و سند ملی امنیت غذا تدوین شده است.
مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان کرد: پیش نیاز توسعه پایدار، دستیابی به غذای سالم و کافی است و برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این حوزه از توانمندی های خوبی در داخل کشور برخوردار هستیم.

وی عنوان کرد: اجرای طرح برچسب راهنمای تغذیه بر روی مواد غذایی در کشور موفقیت آمیز بوده و مورد توجه کشورهای خارجی قرار گرفته است.
 مفید با اشاره به اینکه به دلیل تغییر در سبک زندگی ۷۰ درصد از جمعیت کشور دچار کمبود ویتامین D و ۴۰ درصد مبتلا به فقر آهن هستند،تصریح کرد: برای تامین سلامت غذایی، طرح نظارت بر کل زنجیره تولید مواد غذایی باید تحت مدیریت واحد و به صورت یکپارچه در کشور اجرایی شود.

مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: سیاست های جهانی در حوزه غذا از تولید مواد غذایی برای رفع گرسنگی به تامین غذای کافی و سالم تغییر یافته است.
منبع: فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.