تبیان، دستیار زندگی

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت:

٤٠ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر اعلام کرد: ٤٠ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
٤٠ درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند
افشین استوار همزمان با پویش ملی مبارزه با سرطان گفت: در سال‌های اخیر بروز سرطان در سراسر جهان و همچنین ایران رو به افزایش بوده است که البته مهمترین دلیلش افزایش سن جمعیت و افزایش امید به زندگی بوده اما دو دلیل عمده دیگر هم در این زمینه به شیوه زندگی نامناسب و عوامل محیطی بر می‌گردد.

وی افزود: هر چند بروز سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی است اما با توجه به روند رو به افزایش این بیماری، باید برنامه داشت.
استوار گفت : تردیدی نیست که بهترین راه برای مقابله با چنین روندی، مشارکت فعالانه سیاستگذاران مختلف در حوزه سلامت و خارج از آن و حضور همیشگی مردم است.

وی ادامه داد : مردم با اتخاذ روش‌های خودمراقبتی باید محافظ خود در برابر عوامل خطر بیماری‌ها باشند، از دیگر سو مسئولان نیز وظیفه دارند ضمن آموزش نظام‌مند شیوه‌های خود مراقبتی و ارائه خدمات مناسب فردی برای کنترل عوامل خطر، از ایجاد عوامل خطر جلوگیری و مردم را در برابر آنها محافظت و حمایت کنند.
وی بیان داشت: 40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است و با رعایت مواردی از جمله پرهیز از مصرف دخانیات، فعالیت بدنی منظم، ایده آل نگهداشتن وزن بدن، تغذیه سالم، محافظت در برابر عفونت‌ها، محافظت از پوست، رعایت اصول ایمنی در منزل و محیط کار، رعایت سلامت روانی و معنوی زندگی، رعایت سلامت زندگی اجتماعی و مراجعه به پزشک در صورت دارا بودن علایم هشدار دهنده سرطان و فراموشی باورهای نادرست به این مهم دست یافت.
منبع: فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.