تبیان، دستیار زندگی

استاندار سمنان در نشست تخصصی آسیب‌شناسی جریان‌های فرقه‌ای:

دین ستیزی، هدف فرقه‌ها و نحله های انحرافی

«آشناگر»، هدف از ایجاد فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی را دین‌ستیزی عنوان کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دین ستیزی

روشنگر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری سمنان/ «علیرضا آشناگر» در نشست تخصصی «رنگ‌ها و نیرنگ‌ها»، با حضور جمعی از مدیران کل، کارشناسان حراست و فعالان اجتماعی استان سمنان با اشاره به تلاش استعمار در به انحراف کشاندن قشر جوان و پویای جامعه گفت: استعمار با جعل باورهای جدید به مقابله با دین به عنوان یک برنامه و روش کامل زندگی سالم برخاسته و سعی دارد با ایجاد فرق و شکاف قومی، جغرافیایی و مذهبی، وحدت و انسجام ملی را هدف قرار دهد.

استاندارسمنان، دین‌ستیزی و عقل گریزی را وجه مشترک فرقه‌ها و نحله های انحرافی عنوان کرد و افزود: عرفان‌های اصیل و واقعی، انسان را به سمت خدامحوری سوق می‌دهد، در حالی‌که عرفان‌های کاذب به سمت خودمحوری حرکت نموده و با هدف برجسته‌سازی رهبر تشکیلات فعالیت می کنند.

رئیس شورای تأمین استان سمنان، آگاهی‌بخشی، روشنگری و اطلاع‌رسانی را از اقدامات مطلوب و مؤثر در شکست برنامه‌های سردمداران استعماری عنوان و تأکیدکرد: تضعیف آموزه‌های دینی و فراموشی #فرایض_الهی امر به معروف و نهی از منکر، از عوامل اصلی در جهت رشد عرفان‌های کاذب به شمار می‌رود.

آشناگر همچنین در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از توان علمی، تخصصی و پژوهشی سازمان‌های مردم‌نهاد در تولید بسته‌های مناسب فرهنگی، اخلاقی و سیاسی گفت: تسلط بر سازمان‌های مردم‌نهاد از اهداف و برنامه‌های مؤسسان و برنامه‌ریزان فرقه‌های #انحرافی است، لذا باید تلاش کرد با توجه بیشتر به این‌گونه مؤسسات و مراکز، از توانمندی آنان در بسط و گسترش تفکر ناب اسلامی بهره برد.

وی با انتقاد از حضور کمرنگ متخصصان و کارشناسان فرهنگ و تعالیم اسلامی در بستر فضای مجازی گفت: جوانان، تنها هستند و همه ما و به‌خصوص اهالی اندیشه و قلم و عالمان، وظیفه داریم تا با ورود مؤثر در این بستر، نسبت به معرفی اسلام ناب و عرفان های اصیل و حقیقی تلاش کنیم.

آشناگر در پایان سخنان خود با قدردانی از برگزارکنندگان این نشست و نمایشگاه تخصصی، بر ضرورت حساسیت نسبت به قشر جوان تأکید کرد و گفت: اگر دغدغه جوانان را نداشته باشیم، موجب آلوده شدن آنان به فضای مسموم و جدایی‌افکن #فرقه‌ها شده و در این صورت، همه گرفتار خواهیم شد.

شایان ذکر است، مجموعه نشست‌ها و نمایشگاه تخصصی آسیب‌شناسی جریان های فرقه‌ای با عنوان «رنگ‌ها و نیرنگ‌ها»(درنگی بر فرق انحرافی و عرفان‌واره‌های نوظهور) از 20 دی‌ماه با همکاری استادنداری سمنان و نهادهای فرهنگی-مطالعاتی در حال برگزاری ‌است.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.