تبیان، دستیار زندگی

دو رمان «شرفی خبوشان» در مسیر نمایشگاه کتاب

محمدرضا شرفی‌خبوشان از سپردن دو رمان ویژه نوجوانان و بزرگسالان به ناشر خبرداد و گفت: این روزها در حال نوشتن رمانی با محوریتی تاریخی هستم که به جنگ جهانی اول و موضوع ایران می‌پردازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 محمدرضا شرفی‌خبوشان

محمدرضا شرفی‌خبوشان نویسنده  درباره رمان «روایت دلخواه پسری شبیه سمیر» اظهار داشت: این اثرپیش از این در جشنواره داستان انقلاب به عنوان اثر برگزیده معرفی شده است، بنابراین قرار است بزودی از سوی انتشارات شهرستان ادب روانه بازار کتاب شود.

شرفی خبوشان در ادامه سخنانش این اثر را برای گروه سنی بزرگسال دانست و در پاسخ به این سوال که آثار برگزیده داستان انقلاب از سوی حوزه هنری و سوره مهر منتشر می شوند چرا این اثر را شهرستان ادب منتشر خواهد کرد، گفت: اختیار انتشار با نویسنده است و از آنجا که تمام کارهایم توسط شهرستان ادب منتشر شده بود تصمیم گرفتم این داستان را نیز به آنها بسپارم.

به گفته وی، برای تالیف این رمان از مدتها قبل تحقیق و پژوهش را آغاز کردم، مطالعات گسترده‌ای صورت گرفت چرا که بخش اعظمی از کار در کشور عراق می‌گذرد.

این نویسنده شخصیت‌های کتاب را عراقی و بعضا از اعضای حزب بعث دانست و عنوان کرد: در سوی دیگر ماجرایی به سال‌های تبعید حضرت امام در عراق و دوران تبعید می‌پردازد. بر همین اساس داستان در این کشور روایت می‌شود.

خبوشان سمیر را یکی از شخصیت‌های نوجوان و عراقی کتاب معرفی کرد و  گفت: این رمان حدودا 260 صفحه خواهد بود و تا نمایشگاه کتاب منتشر می‌شود.

وی اثر دیگر خود را رمان نوجوان دانست که نوز نامی برای آن انتخاب نکرده و اضافه کرد: باز هم شهرستان ادب قرار است این کتاب را  منتشر کند. محوریت اثر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است و نگاه ماجراجویانه به جریات دفاع مقدس دارد.

این مولف در پایان عنوان کرد: این روزها در حال نوشتن رمانی با محوریتی تاریخی هستم که به جنگ جهانی اول و موضوع ایران می‌پردازد.

منبع: فارس