تبیان، دستیار زندگی

آمریکا بدون روتوش؛

نارضایتی اکثر زنان آمریکا از شرایط اجتماعی

از سال ۲۰۱۶ تاکنون، بیش از ۴۰۰ نفر از مردان صاحب منصب در آمریکا به رفتار نامناسب و سواستفاده جنسی متهم شده اند و در این مدت جنبش #MeToo در اعتراض به آزار و اذیت زنان به راه افتاده
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زنان آمریکا
در حالی که زنان روز شنبه و یکشنبه در سراسر ایالات متحده به راهپیمایی حقوق زنان پرداختند، نظرسنجی گالوپ نشان می دهد بیش از نیمی از زنان آمریکا از رفتاری که جامعه با آنها دارند رضایت ندارند.

روند کاهش رضایت زنان آمریکا از از تابستان ۲۰۱۶ و قبل از کمپین #MeToo در اعتراض به سواستفاده های جنسی آغاز شده و اکنون با کاهشی ۱۵ درصدی حاکی از نارضایتی 54 درصد یا بیش از نیمی از زنان آمریکاست. میزان این نارضایتی در میان نسل جوان بیشتر است. طبق نظرسنجی زنان ۱۸ تا ۴۹ سال بیشترین میزان نارضایتی را از نوع رفتار جامعه آمریکا داشته اند.
زنان دموکرات با ۲۵ درصد، مردان دموکرات با ۲۹ درصد و زنان مستقل با ۴۳ درصد از رفتار جامعه با زنان ناراضی هستند.

 



از سال ۲۰۱۶ تاکنون، بیش از ۴۰۰ نفر از مردان صاحب منصب در آمریکا به رفتار نامناسب و سواستفاده جنسی متهم شده اند و در این مدت جنبش #MeToo در اعتراض به آزار و اذیت زنان به راه افتاده و حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور نیز جنجال برانگیز بوده که می‌توانند از عوامل افزایش این نارضایتی باشد.

شرایط در میان رنگین پوست ها حتی بدتر است. میزان نارضایتی زنان سیاه پوست آمریکا ۷۶ درصد است. حتی درصد بالایی از مردان سیاه پوست هم (۶۵ درصد) از بد رفتاری جامعه آمریکا با زنان ناراضی هستند. میزان نارضایتی زنان و مردان سفیدپوست پایین تر است و مردان سفیدپوست با ۶۷ درصد تصور بسیار خوبی از رفتار جامعه آمریکا با زنان دارند.

بررسی روند این نظرسنجی که اولین آن در سال ۲۰۰۱ اجرا شده است حاکی از این است که در آمریکا مردان همواره تصور بهتری از رفتار جامعه با زنان داشته اند. میزان رضایت زنان از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ تغییراتی ۱۰ درصدی داشته است اما امسال با کاهش ۱۵ درصدی به پایین ترین میزان خود رسیده است. مردان آمریکا تا سال ۲۰۱۵ تصور بسیار بهتری نسبت به رفتار جامعه با زنان داشته اند (۷۰ تا ۸۰ درصد) اما این میزان در سال ۲۰۱۶ به ۶۶ درصد کاهش یافته و روندی رو به کاهش را تا امسال طی کرده است.