تبیان، دستیار زندگی

فولکس واگن با خودروهای برقی باتری و ایستگاه شارژ سیار

شرکت فولکس واگن بعد از رسوایی ناشی از مخفی کاری در زمینه میزان آلایندگی خودروهای تولیدی خود، به یکی از بازیگران مهم عرصه تولید خودروهای خودران مبدل شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خودرو
این شرکت قصد دارد برای کاهش وابستگی به دیگر شرکت ها در زمینه تولید خودروهای برقی خود به طور مستقل در زمینه تولید باتری برای این خودروها فعالیت کند.

تولید باتری برای خودروهای برقی توسط فولکس واگن از طریق بازیافت سلول های قدیمی باتری های برقی صورت می گیرد و همین امر باعث خواهد شد آلودگی های زیست محیطی در این راستا نیز کاهش یابد. فولکس واگن همچنین قصد دارد ایستگاه های شارژ سیار و قابل جابجایی برای استفاده مالکان خودروهای برقی طراحی کند که استفاده از آنها در نیمه اول سال 2019 ممکن می شود.

فولکس واگن قصد دارد تا سال 2020 حدود 870 میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذاری کند. این شرکت در ماه گذشته از نمونه آزمایشی یکی از ایستگاه های شارژ قابل حمل خودروهای برقی خود رونمایی کرد که دارای ظرفیت 360 کیلووات ساعتی است.

این ایستگاه ها می توانند در عرض 17 دقیقه 15 خودروی برقی را به طور کامل شارژ کنند. طراحی و ساخت ایستگاه های یادشده در هانوفر آلمان صورت می گیرد و انتظار می رود استفاده فراگیر از آنها در آلمان تا سال 2026 صورت بگیرد.
منبع:خبرگزاری فارس