تبیان، دستیار زندگی

تاکید تبیان به حفظ سرعت رشد علمی کشور

به مناسبت تاکید رهبر انقلاب به حفظ سرعت رشد علمی، بخش محتوایی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در گزارشی به این امر خطیر پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بیانات در دیدار نخبگان جوان علمی
 به گزارش روابط عمومی، مصطفی ساجدی در بخشی از متن این گزارش آورده است: «در آخرین دیدار نخبگان جوان با رهبر انقلاب، ایشان پیشرفت علمی را تنها راه مقابله با دشمن تعریف و تشریح کردند: «ما احتیاج داریم به اینکه از لحاظ علمی پیشرفت کنیم؛ این نیاز قطعی ما است. اگر از لحاظ علمی پیشرفت نکنیم، تهدید دشمنانِ تمدّنی ما و دشمنان فرهنگی و سیاسی ما، تهدید دائمی خواهد بود؛ آن وقتی این تهدید متوقّف میشود یا خطرش کم میشود که ما از لحاظ علمی پیشرفت کنیم. علم، قدرت است. از این نظر هم نگاه به نخبگان اهمّیّت پیدا میکند. نخبگان میتوانند علم کشور را پیشرفت بدهند و کشور را به موضع اقتدار و عزّتی برسانند که آسیب‌پذیری‌هایش کاهش پیدا کند.»
شاید به همین دلیل بود که در پیام اخیر مقام معظم رهبری به جوانان عضو انجمن‌های اسلامی اروپا، به «بازگشت نخبگان» تاکید شد. ایشان در این پیام حضور نخبگان در کشور و خدمت در وطن را به جهاد فی سبیل الله تعبیر کردند؛ پیامی که اگرچه برای دانشجویان نخبه خارج از کشور صادر شد، اما یک مخاطب دیگر هم داشت تا طعم شیرین خدمت به وطن به دست آید؛ مسئولین وزارت علوم و تحقیقات و بنیاد ملی نخبگان که باید به بازگشت دانشجویان شتاب بخشند و دولتی که باید راه ورود آنها به شرکت‌های تخصصی و دانش بنیان را فراهم کند.»
بخش سیاست وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با انتشار گزارش «علم، قدرت و تحریم؛ کدام نگاه می‌تواند مشکلات کشور را حل کند؟» تاکید فراوان به عملی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت حفظ قدرت کشور در جامعه جهانی دارد.